فراهم کردن زمینه حضور سمن ها برای کمک به احیای تالاب انزلی

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران/گیلان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: فراهم کردن زمینه حضور سمن ها، بخش غیردولتی و فعالان محیط زیستی برای کمک به احیای تالاب انزلی از جمله مهمترین مصوبات امروز بود.

فراهم کردن زمینه حضور سمن ها برای کمک به احیای تالاب انزلی

بابک دین پرست امروز در حاشیه جلسه احیای تالاب انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اختلاف نظر بین دستگاه های اجرایی و استمرار آن آزار دهنده است و باید همه دستگاه هایی که مسئولیت احیای تالاب انزلی را برعهده دارند در چارچوب قوانین و مقررات به همه اتهامات پاسخ دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور تاکید کرد: این قابل قبول نیست اگر یک دستگاه بر اساس قوانین و مقررات داخلی خود بر موضوع اصرار و یک دستگاه دیگر آن را نفی می کند زیرا ضررش را مردم می برند و ما شاهد تخریب تالاب هستیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن جلسه احیای تالاب انزلی اضافه نمود: طبق این جلسه و مصوبات اجرا شده قرار شد این اختلاف نظرها مورد بررسی قرار گیرد و یک صدای واحد از استان گیلان در مورد موضوعات مرتبط با احیای تالاب انزلی برای جلسه روز سه شنبه با معاون اول رئیس جمهور آماده ارائه و بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در مورد پروژه بایوجمی شرح داد: این طرحی است که سازمان محیط زیست بر اجرای آن نظارت می کرد و در فرایند اجرا دستگاه قضایی بر اساس اختیارات قانونی که دارد و نگرانی هایی که دادستان شهرستان در این مورد داشت دستور توقف اجرای طرح را دادند و اکنون این موضوع به صورت مشترک در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفته است.

دین پرست اضافه نمود: در جلسه دوم دی ماه که معاون دادستان کشور حضور داشتند چند پیشنهاد مطرح شد، نخست آنکه این طرح به عنوان طرح مورد تایید و پیگیری سازمان محیط زیست از سوی سازمان مربوطه پیگیری شود و در فرآیند بررسی و تعیین تکلیف نهایی اثرات زیست محیطی آن توسط متخصصین و پیگیری دستگاه قضایی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی توسعه منطقه ای وزارت کشور در انتها با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه حضور سمن ها، بخش غیردولتی و فعالان محیط زیستی برای کمک به احیای تالاب انزلی از جمله مهمترین مصوبات امروز بود، گفت: در بخش دولتی هم تصمیمات خوبی گرفته شد که از مهمترین آنها می توان به تعیین بستر و حریم تالاب انزلی اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 452

به "فراهم کردن زمینه حضور سمن ها برای کمک به احیای تالاب انزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم کردن زمینه حضور سمن ها برای کمک به احیای تالاب انزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید