عملیات احیا و بازسازی پل تاریخی ساروق تکاب شروع شد

به گزارش کلوب آگهی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب گفت: هفته گذشته بخشی از جداره مرمتی شمالی پل به دلیل بارش های شدید و طغیان رودخانه تخریب شد.

عملیات احیا و بازسازی پل تاریخی ساروق تکاب شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی اعلام کرد: استفاده غیر اصولی پیمانکار از خاک رس و بکار نبردن مصالح فنی در پر کردن عرشه پل در عملیات بازسازی سال 1384، موجب افزایش حجم و فشار به پل ساروق در بارندگی های اخیر شد که تخریب دیواره های شمالی و جنوبی و آسیب تماشا جداره بازسازیی شمالی این پل تاریخی را در پی داشت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب گفت: عملیات احیا و استحکام بخشی پل تاریخی ساروق این شهرستان برای جلوگیری از آسیب تماشا بیشتر و بازسازی اساسی بلافاصله پس از تخریب شروع شد و برای اجرای آن یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافت.

مطلوبی ادامه داد: سبک سازی و حذف مصالح نامرغوب از روی طاق ها، برچیده شدن جداره های بازسازیی از شاغول خارج شده و بازسازی مجدد از جمله اقداماتی است که در عملیات احیا و استحکام بخشی این بنای تاریخی انجام می گردد.

وی اعلام کرد: بعلاوه طاق ها و کانال های سبک ساز داخلی پل تاریخی ساروق با مصالح سبک و به صورت اصولی و فنی بازسازی و احیا می گردد.

پل تاریخی ساروق تکاب از آثار تاریخی ثبت ملی این شهرستان است که بیش از چهارصد سال قدمت دارد و در دوران صفویه با 40 متر طول و 6 متر عرض بر روی رودخانه ای به همین نام در راستا راه ارتباطی این شهر ساخته شد.

تعداد متعددی از این نوع پل ها با سبک معماری دوران صفویه در شهرستان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی احداث شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1719

به "عملیات احیا و بازسازی پل تاریخی ساروق تکاب شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات احیا و بازسازی پل تاریخی ساروق تکاب شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید