طرز تهیه لونگی مرغ به سبک آستارا

به گزارش کلوب آگهی، در این مطلب طرز تهیه لونگی مرغ به سبک آستارا را برای شما آماده نموده ایم.

طرز تهیه لونگی مرغ به سبک آستارا

به گزارش، خوراک لونگی مرغ از غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه منطقه آستارا و تالش است. به نظر می رسد ریشه این کلمه از منطقه ای به نام لوندویل در آستارا گرفته شده باشد. خوراک لونگی در واقع همان مرغ شکم پر است، با این تفاوت که مواد مورد استفاده و نحوه طبخ آن اندکی با دیگر نمونه های این غذا متفاوت است.

مرغ 1 عدد

مغز گردو 150 گرم

پیاز 2 عدد متوسط

رب ازگیل یا آلوچه یا انار 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان دلخواه

زرشک به میزان دلخواه

برای آغاز پخت لونگی مرغ ابتدا باید مرغ را آماده کنید. دقت داشته باشید که فرآیند آماده سازی مرغ را حداقل یک شب قبل از زمان پخت، آغاز کنید. ابتدا باید داخل مرغ را کاملا تمیز نموده و بشویید. بعد از آن روی قسمت هایی از گوشت مرغ که سفت تر هستند، مثل سینه و ران ها، سوراخ های ریز ایجاد کنید. اینکار باعث می گردد تا موادی که پس از پر شدن داخل مرغ قرار می گیرند بهتر حرارت را جذب نمایند، که باعث بهتر پخته شدن آنها می گردد. بعد از آن رب انار یا رب ازگیل را با کمی آب هم زده و مقداری نمک و فلفل نیز به آن بیفزایید. سپس مرغ را درون محلول رب و آب قرار داده و حدود 24 ساعت صبر کنید تا مرغ مزه دار شده و طعم آن عوض گردد. با اینکار رنگ مرغ نیز تغییر می نماید.

در این مرحله نوبت به پر کردن شکم مرغ می رسد. 150 گرم مغز گردو را در یک ظرف بریزید و با رب انار یا ازگیل مخلوط کنید. پس از آن دو عدد پیاز متوسط بردارید و درون هاونگ بکوبید تا کامل له شوند و بعد پیازها را به ظرف محتوی مغز گردو و رب اضافه کنید. نمک و فلفل و مقداری زرشک را به میزان دلخواه به غذا اضافه کنید. سپس محتویات ظرف را کاملا باهم مخلوط کنید تا حالتی خمیری به خود بگیرد. با 100 گرم از مواد آماده شده داخل شکم مرغ را پر کنید. حال برای بستن شکم مرغ می توانید از نخ و سوزن بهره ببرید. پاهای مرغ را هم با نخ به هم ببندید تا در هنگام پخته شدن، شکل ظاهری خود را حفظ کند. بعد از اتمام اینکار لونگی مرغ آماده پخت است.

برای اینکه مدت زمان پخت لونگی مرغ درون فر طولانی نگردد، بهتر است به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه آن را داخل قابلمه بپزید. برای اینکار محلول رب انار یا رب ازگیل که مرغ از شب قبل در آن بود را داخل یک قابلمه بریزید و مرغ را داخل آن قرار دهید. سپس پخت 45 دقیقه ای داخل قابلمه را انجام دهید. مرحله بعد قرار دادن لونگی مرغ درون فر است. روی سینی فر را با فویل بپوشانید تا مرغ بعد از پخته شدن به سینی نچسبد. مقداری روغن روی سینی بریزید. مرغ را داخل فر، با دمای 175 درجه سانتیگراد و به مدت نیم ساعت قرار دهید. مقداری از مواد بعد از پر کردن شکم مرغ باقی مانده که می توانید آن را با کمی روغن تفت داده و به عنوان سس، هنگام سرو مرغ استفاده نمایید.

* اگر مایلید می توانید از سبزی چوچاق، گشنیز و جعفری در این غذا بهره ببرید.

* برای راحت تر بسته شدن شکم مرغ، می توانید به جای نخ و سوزن، مرغ را از طریق چند عدد خلال دندان، کوک بزنید. یادتان نرود هنگام سرو خلال ها را از مرغ جدا کنید.

* خوراک لونگی مرغ با برنج سرو می گردد.

منبع: بیتوته

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 638

به "طرز تهیه لونگی مرغ به سبک آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لونگی مرغ به سبک آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید