آغاز یک پروژه بازسازی عظیم در موزه لوور

به گزارش کلوب آگهی، ایسنا/ آخرین اخبار و گزارشهای بدست رسیده حکایت از آغاز یک پروژه بازسازی عظیم در موزه لوور دارند.

آغاز یک پروژه بازسازی عظیم در موزه لوور

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بیشتر بخوانیدموزه لوور | عظیم ترین و پربازدیدترین موزه دنیا در پاریس

در لوور چه خبر است؟

این روزها لبخند مونالیزا از پشت شیشه ضدگلوله مخاطب ناآشنایی دارد: فضای خالی اتاق.

با وجود محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در فرانسه، سکوت جایگزین صف های بلند و ازدحام بازدیدنمایندگانی که هر روز برای تماشای نقاشی مشهور داوینچی به لوور می آمدند شده است.

در گوشه دیگر این موزه شرایط برای پیروزی بالدار ساموتراس، تندیس مشهور الهه پیروزی یونان باستان هم تعریفی ندارد. مجسمه مرمرینی که بازدیدنمایندگان برای سلفی دریافت در مقابلش جمع می شدند حالا غرق در سکوت بر سکوی نمایش ایستاده است.

مجسمه ابوالهول عظیم تانیس هم در تاریکی این روزهای لوور تفاوت چندانی با یک روح سنگی ندارد.

با این وجود با اینکه لوور از شرایط همیشگی دور شده، اما صدای ضربه چکش بر میخ، صدای اره و کارکنانی که برای بازسازی از داربست بالا رفته اند جای صدای هیاهوی بازدیدنمایندگان را گرفته است.

پربازدیدترین موزه دنیا که در سال 2019 نزدیک 10 میلیون بازدیدنماینده داشت حالا با وجود ادامه قرنطینه با طولانی ترین تعطیلی از زمان جنگ دنیای دوم روبرو شده است. اما حالا که روزانه 40هزار نفر در سالن های لوور قدم نمی زنند، مسئولان موزه در نظر دارند از این فرصت طلایی برای بازسازی و تر و تازه کردن فضای موزه استفاده نمایند.

در دوران کرونا برای علاقمندان لوور این امکان فراهم شده بود تا به وسیله تورهای مجازی از شاهکارها دیدن نمایند. اما بازدید مجازی به سختی می تواند جایگزین بازدید فیزیکی گردد. مسئولان لوور امیدوارند دولت مجوز بازگشایی مراکز فرهنگی را زودتر صادر کند اگرچه این اتفاق به میزان مبتلایان و شرایط کرونا مرتبط است.

در این مدت گروهی متشکل از حدود 250 کارشناس پروژه های بازسازی را شروع نموده اند. بعضی از این برنامه ها شامل گردگیری قاب های حدود 4500 تابلو نقاشی می گردد و حدود 40 هزار تابلو شرح به زبان انگلیسی و فرانسوی کنار آثار هنری آویخته خواهد شد. علاوه بر این اجرای برنامه های جدیدی نیز دستور کار موزه قرار گرفته است.

به دلیل لزوم رعایت فاصله اجتماعی تعداد کارکنان کمی باید در موزه حضور داشته باشند، بنابراین گاهی فرایند انجام تغییرات در موزه با وقفه روبرو می گردد.

شیوع ویروس کرونا همچنین برنامه ها برای برگزاری نمایشگاه های مختلف را مختل نموده است. لوور در شرایط عادی سالانه حدود 400 اثر به سایر موزه ها امانت می دهد و تعدادی اثر هم برای نمایشگاه های ویژه به امانت می گیرد اما در دوران کرونا بدلیل محدودیت های معین شده توسط کشورهای مختلف، نمایشگاه های ویژه به تعویق افتاده اند، چرا که به دلیل محدودیت ها امکان ارسال اثر به یک موزه دیگر وجود ندارد.

برای مثال، یک خودنگاره از رامبرانت که به موزه ای در آکسفورد امانت داده شده بود، پس از سه ماه تاخیر به مجموعه لوور بازگردانده شد.

با بازگشایی موزه، با اینکه محدودیت های سفری به تنهایی آمار بازدیدنمایندگان را کاهش می دهد مسئولان موزه قصد دارند با محدود کردن تعداد بلیت ها شمار بازدیدنمایندگان را کنترل نمایند.

سباستین الارد، مدیر دپارتمان تابلوهای نقاشی لوور می گوید: کووید یک شرایط اضطراری بوده است. در حال حاضر سوالات بسیاری برایمان وجود دارد. تشخیص شرایط سه یا چهار ماه آینده سخت است. اما به رغم شیوع این ویروس ما همچون گذشته کار می کنیم. ما باید آماده میزبانی از بازدیدنمایندگان باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1237

به "آغاز یک پروژه بازسازی عظیم در موزه لوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز یک پروژه بازسازی عظیم در موزه لوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید