شانه ساخته شده از جمجمه انسان موجب حیرت باستان شناسان شد

به گزارش کلوب آگهی، ایلنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های بدست آمده، شانه ساخته شده از جمجمه انسان موجب حیرت باستان شناسان شد.

شانه ساخته شده از جمجمه انسان موجب حیرت باستان شناسان شد

باستان شناسان در کاوش هایی که در سال 2018 در بار هیل، روستایی در کمبریج شایر انگلستان داشتند، شی را کشف کردند که حدود دوازده دندانه حکاکی شده دارد و براساس یافته های اخیر ممکن است یک شانه باستانی 2000 ساله حکاکی شده از تکه ای از جمجمه انسان باشد که این امر محققان لندنی را به حیرت درآورد که آیا واقعاً هزاران سال پیش از این شانه برای حالت دادن به مو استفاده میشد یا خیر؟

این قطعه که شانه بار هیل نام دارد، یکی از 280000 اثر باستانی موزه ای است که در آن نگهداری می گردد و این روزها مورد آزمایش و تجزیه و تحلیل محققان قرار گرفته است. البته محققان فقط می توانند حدس هایی درخصوص این شی داشته باشند و هنوز هیچ مدرکی دال بر ساییدگی دندانه های شانه وجود ندارد. ضمن آنکه سوراخی که در قسمت بالایی آن ایجاد شده، نشان می دهد که ممکن است به جای استفاده به عنوان ابزاری برای حالت دادن به مو، از آن به عنوان یک طلسم استفاده شده باشد.

به گفته محققان، علیرغم ناشناخته ماندن این شی، اما یافته های دیگری از عصر آهن به جای مانده که احتمال داده می گردد به عنوان شانه مورد استفاده قرار می گرفتند.

محققان این احتمال را قائل شده اند که شانه بار هیل ممکن است یک شی نمادین و نشانه ای از قدرت برای اعضای جامعه محلی باشد و ممکن است از جمجمه یکی از اعضای مهم جامعه عصر آهن ساخته شده باشد تا حضور او به نوعی حفظ گردد و این شخص به وسیله استخوان هایش به یادگار مانده است.

این اولین بار نیست که یک اثر باستانی ساخته شده از بقایای انسان در این منطقه کشف می گردد. چنانکه در حفاری های قبلی نیز ابزارهایی بدست آمد که از استخوان های پا و بازوی انسان ساخته شده و برای تمیز کردن پوست حیوانات استفاده می شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2186

به "شانه ساخته شده از جمجمه انسان موجب حیرت باستان شناسان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانه ساخته شده از جمجمه انسان موجب حیرت باستان شناسان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید