ساخت دستگاه لاپاراسکوپی فراوری ملی از سوی محققان شیرازی

به گزارش کلوب آگهی، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شیراز پس از 6 سال کوشش نخستین دستگاه لاپاراسکوپی فراوری ملی را ساختند.

ساخت دستگاه لاپاراسکوپی فراوری ملی از سوی محققان شیرازی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شیراز پس از 6 سال کوشش نخستین دستگاه لاپاراسکوپی فراوری ملی ساختند.

ناظمی، دانشجوی دوره دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه شیراز طراح و سازنده این دستگاه، گفت: از شش سال قبل طراحی و ساخت ست لاپاراسکوپی را شروع کردیم و فروردین ماه سال جاری پیروز و ساخت آن شدیم.

ناظمی با بیان این که این دستگاه مدت شش ماه است که در بیمارستان نمازی شیراز مورد استفاده قرارگرفته و جواب داده است، مطرح نمود: وزیر بهداشت قول مساعد برای خرید این دستگاه دداده و مقرر شده اجازه خرید و همچنین واردات دستگاه های لاپاراسکوپی به کشور ممنوع گردد و از دستگاه های لاپاراسکوپی فراوریات داخلی استفاده و خریداری گردد.

لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این رابطه اعلام کرد: دستگاه لاپاراسکوپی ساخته شده در شیراز به تائید وزارت بهداشت رسیده است. این نخستین دستگاه لاپاروسکوپی است که با حمایت دانشگاه با هزینه 600 میلیون تومان به فراوری رسیده و نمونه خارجی این محصول در حدود یک میلیارد و 400 تا دو میلیارد تومان پیش بینی شده است.

شایان ذکر است، این دستگاه توسط شرکت دانش بنیان سخت کوشان آوای گل نرگس ساخته و تا به امروز 4 نمونه از دستگاه لاپاروسکوپی ریجید (rigid) از سوی این شرکت فراوری ودر بیمارستان نمازی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1218

به "ساخت دستگاه لاپاراسکوپی فراوری ملی از سوی محققان شیرازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه لاپاراسکوپی فراوری ملی از سوی محققان شیرازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید