زنگ خطری در خصوص استفاده از مایکروویو

به گزارش کلوب آگهی، نبراسکا انجام شده تعیین شده که پلاستیک ها را نباید تحت بمباران هسته ای قرار داد! کارشناسان دریافته اند که درون مایکروویو در حال کار انبوهی از ذرات پلاستیک ریز رها می گردد که در بعضی موارد بیش از 2 میلیارد نانوپلاستیک و 4 میلیون میکروپلاستیک در هر سانتی متر مربع را شامل می گردد.

زنگ خطری در خصوص استفاده از مایکروویو

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز؛ نکته نگران کننده آن است که محققان هنوز به طور قطعی نمی دانند این مواد مصنوعی چگونه بر بدن ما تاثیر می گذارند.

محققان دانشگاه نبراسکا بطری های پلاستیکی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا برای بچه ها را به عنوان یخشی از مطالعه ای که در سال 2021 شروع شد در مایکروویو قرار دادند. بطری ها با آب و مایعات دیگر شبیه غذا پر شده و به مدت سه دقیقه در مایکروویو قرار داده شدند. نتایج نشان دادند که بچه ها در نتیجه آن میکروپلاستیک ها را خورده اند.

میکروپلاستیک چیست؟

ذرات پلاستیکی کوچکی هستند که در بلندترین قله های زمین و عمیق ترین اقیانوس ها یافت شده اند. 77 درصد از افرادی که در یک مطالعه مورد آزمایش قرار گرفتند میکروپلاستیک در خون شان وجود داشت. بعضی از میکروپلاستیک ها از مواد برای همواره (PFAS) ساخته می شوند موادی که زمان زیادی به طول می انجامد تا تجزیه شوند. تحقیقات نشان می دهند که مواد شیمیایی برای همواره در خون 97 درصد از امریکایی ها وجود دارند.

این موضوع چه تاثیری بر روی سلامتی دارد؟

کارشناسان هنوز در حال آنالیز چگونگی تاثیر میکروپلاستیک ها و مواد شیمیایی برای همواره بر روی بدن هستند اما اگر منطقی و عاقلانه فکر کنیم قطعا مواد خوبی برای بدن نیستند. بسیاری از مطالعات از جمله مطالعه اخیر نشان می دهند که مقدار سمیت میکروپلاستیک ها و نانوپلاستیک ها با سطح قرار گرفتن در معرض آن مرتبط است.

کارشناسان سلول های کلیه را در معرض میکروپلاستیک های آزاد شده در آزمایش مایکروویو قرار دادند. آنان اشاره کردند که حدود 75 درصد از سلول ها کشته شده اند که می تواند ارتباط احتمالی با این که چگونه میکروپلاستیک ها ممکن است به کلیه های مان آسیب بزنند را نشان دهند.

چگونه از میکروپلاستیک ها اجتناب ورزیم؟

نخست آن که پلاستیک ها را در مایکروویو قرار ندهید. دانشمندان امیدوار هستند پلاستیک بهتری ساخته گردد که ذرات کم تری آزاد کند اما هنوز چنین نوعی از پلاستیک ساخته نشده و در نتیجه باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 شهریور 1402 بروزرسانی: 25 شهریور 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2257

به "زنگ خطری در خصوص استفاده از مایکروویو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطری در خصوص استفاده از مایکروویو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید