زنبورها قدرتمند می شوند

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، جمعیت زنبورها در سراسر جهان به شدت در حال کاهش است. عوامل مهمی نظیر تخریب زیستگاههای طبیعی، تغییرات جوی و استفاده از حجم قابل توجه آفتکشها موجب شده تا در 9 سال گذشته بخش قابل توجهی از جمعیت زنبورهای جهان نابود شوند.

زنبورها قدرتمند می شوند

دانشمندان کانادایی معتقدند افزایش تلفات در میان زنبورها تأثیر مستقیمی بر کشاورزی و تأمین غذای بشر دارد زیرا این دسته از حشرات نقش غیرقابل انکاری بر گرده افشانی و افزایش جمعیت گیاهان دارند.

این دانشمندان برای جلوگیری از نابودی زنبورها، پروژه ای را آغاز کرده اند که در نهایت به نجات نسل این حشرات منجر خواهد شد.

در این پروژه دو ساله که تحت عنوان Bee Omics Project دنبال می شود پرورش زنبورهایی دنبال می شود که در مقایسه با نمونه های فعلی از سطح سلامت بالاتری برخوردار بوده و در عین حال نسبت به بیماریهای مختلف مقاومت بالاتری دارند. از آن گذشته زنبورهایی که به این روش پرورش داده می شوند در محیطهایی که شرایط آب و هوایی و زیستی سختی دارند کارایی مؤثرتری خواهند داشت.

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا در پروژه اخیر خود ابر زنبورهای تغییریافته ژنتیکی تولید می کنند. مقاومت این نوع زنبورها در برابر آفتکشها و انواع بیماریها قابل توجه عنوان شده است.

زنبور پیوند نزدیکی با انسانها داشته به طوریکه محققان تاریخچه این نزدیکی را به دوران مصریان باستان نسبت می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 221

به "زنبورها قدرتمند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنبورها قدرتمند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید