روزنامه روس: بایدن و پوتین احتمالا اوایل سال بعد دیدار می کنند

به گزارش کلوب آگهی، یک روزنامه روسی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که احتمال دیدار چهره به چهره رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در اوایل سال آینده میلادی وجود دارد.

روزنامه روس: بایدن و پوتین احتمالا اوایل سال بعد دیدار می کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم اظهارات کرملین مبنی بر اینکه تاریخی برای ملاقات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی او معین نشده اما برخی منابع از احتمال انجام این ملاقات در سال آینده خبر می دهند.

روزنامه کامرسانت چاپ روسیه امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع مطلع گزارش داد که پوتین و بایدن ممکن است در اوایل سال 2022 ملاقاتی چهره به چهره داشته باشند و قبل از خاتمه سال جاری نیز از طریق ویدئوکنفرانس با یکدیگر گفت وگو کنند.

بایدن و پوتین در ماه ژوئن با یکدیگر در ژنو ملاقات کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از این گزارش، دو طرف هنوز درباره جزئیات دور تازه مذاکرات به توافق نرسیده اند، اما برنامه اولیه این است که تا خاتمه سال جاری یک کنفرانس ویدئویی برگزار شود و پس از آن در اوایل سال آینده ملاقاتی حضوری برگزار شود.

این روزنامه گفت که سران روسیه و آمریکا در مورد مجموعه توافقاتی که در نشست ژنو به دست آوردند بحث خواهند کرد و این مذاکرات تازه دستور کار گسترده ای خواهد داشت.

روز گذشته نیز سخنگوی کرملین گفت، روسیه و آمریکا متوجه ضرورت ملاقات روسای جمهور دو کشور هستند اما هنوز توافقی روی تاریخ این نشست حاصل نشده است. (جزئیات بیشتر)

اظهارات سخنگوی پوتین درباره ضرورت ملاقات روسای جمهور روسیه و آمریکا در شرایطی مطرح شده که اخیرا ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به مسکو سفر کرد.

طبق گزارش ها، رئیس سیا در این سفر با مقام ارشد اطلاعاتی روسیه ملاقات دوجانبه ترتیب داد و همچنین با رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی گفت و گو کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1851

به "روزنامه روس: بایدن و پوتین احتمالا اوایل سال بعد دیدار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه روس: بایدن و پوتین احتمالا اوایل سال بعد دیدار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید