رمضانی: عظیم ترین بدهکار فوتبال ایران، صداوسیما است، تراکتور را به بخش دولتی نمی دهیم

به گزارش کلوب آگهی، نایب رییس هولدینگ دریک اظهار کرد که زنوزی باشگاه تراکتور را به بخش دولتی برنمی گرداند.

رمضانی: عظیم ترین بدهکار فوتبال ایران، صداوسیما است، تراکتور را به بخش دولتی نمی دهیم

جهت دریافت مشاوره خدمات تراکت ترحیم از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رسانه رسمی باشگاه تراکتور، مهندس مهدی رمضانی در مراسم معارفه جمشید نظمی، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان، گفت: خیلی خوشحالیم که امروز در مراسم معارفه مدیرعامل نو باشگاه تراکتور به اسم یکی از زیرمجموعه های هلدینگ دریک در خدمت شما عظیمواران هستیم.

وی اضافه نمود: در ابتدا لازم می دانم قبل از هر صحبتی، از طرف جناب حاج آقای زنوزی هم به تک تک شما عزیزان و مسئولان استانی شهری و نظامی خوش آمد بگویم. بعلاوه از تمامی عزیزانی که در سمت های مختلف مدیریتی و فوتبالی در کنار تراکتور بودند و برای موفقیت این باشگاه کوشش کردند، متشکرم.

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک اظهار داشت: از طرف آقای زنوزی از مدیران عامل سابق باشگاه، بعلاوه آقایان مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی است که در سال های گذشته همراه تراکتور بودند، متشکرم. بعلاوه از آقای رسول خطیبی هم که خدمات شایانی همانند معرفی بازیکنان جوان به تیم را در ماه های گذشته انجام داده سپاسگزاری می کنیم.

رمضانی با اشاره به فعالیت هلدینگ دریک در تیم داری حرفه ای، یادآور شد: هلدینگ دریک با تجربه نزدیک به دو دهه باشگاه داری حرفه ای ورزشی، این افتخار را دارد که سومین سال مالکیت باشگاه عظیم تراکتور را پشت سر گذاشته و تحولات عظیمی را در ساختار سخت افزاری این باشگاه ایجاد نموده است. به طوری که در حال حاضر باشگاه تراکتور از لحاظ امکانات سخت افزاری و دارائی و سرمایه شرایط بسیار خوبی نسبت به گذشته خود و بعلاوه اغلب باشگاه های ایران دارد.

وی ادامه داد: شاید یکی از عمده نقدهای وارده به باشگاه تراکتور، تغییرات زیاد در مدیریت باشگاه باشد که این نقدها تا حدی قابل قبول هم هست، اما من یک سوال دارم؛ این بی ثباتی مدیریت تا چه حد از سوی ما به اسم متولی و مالکیت مجموعه بوده است و کدام عوامل درونی و بیرونی در این بی ثباتی تأثیرگذار بوده اند؟ این خیلی راحت است که همه رفت وآمدها را به پای مالک بنویسیم، اما آیا این درست است؟

نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک، ایجاد ثبات را ماحصل عوامل متعددی دانست و اسم کرد: وجود اختلاف نظر در مدیریت هر مجموعه ای طبیعی است؛ مگر در سایر ارگان ها اختلاف نظر وجود ندارد؟ اما علت عدم ثبات صرفاً اختلاف نظر نبوده و برخی حواشی و تنگ کردن عرصه از جمله فشار برخی کانال ها و صفحات مجازی و برخی طرفداران محترم علت این بی ثباتی بوده که امیدواریم در آینده شاهد این امر نباشیم.

رمضانی گفت: متأسفانه در سال های اخیر اصطلاحات غلطی مانند مالک محوری را بر سر زبان ها انداخته اند و همین موضوع زمینه ای را فراهم ساخته که تمامی مسائل به پای مالک نوشته گردد. همان طور که می دانیم باشگاه تراکتور بر اساس ریتینگ AFC پرهوادارترین تیم آسیا است و از هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه تراکتور می خواهم با تعریف یک استراتژی نو و تدوین برنامه پ ساله، تراکتور را به جایگاهی که شایسته طرفداران است برسانند و باشگاه را به سمت مالی شدن پیش ببرند.

وی با بیان اینکه باشگاه داری برای هلدینگ دریک هیچ درآمد نداشته است، اضافه نمود: موضوع مهم دیگری که لازم می دانم اشاره کوتاهی به آن داشته باشم، در مورد ساختار باشگاه داری در فوتبال ایران است. متأسفانه در طول همه این سال ها با وجود سرمایه گذاری های زیرساختی و هزینه های زیاد، فوتبال تقریباً هیچ درآمد برای ما نداشته و صرفاً عشق و علاقه شخصی آقای زنوزی بوده که باعث تداوم سرمایه گذاری در حوزه ورزش شده است. متأسفانه همچنان شاهد هستیم که نگاه به فعالیت بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری فقط هزینه است و هیچ کس پیگیر و دست گیر ما در هنگام مسائل نیست. حتی در برخی مواقع برخی رسانه ها مسائلی نظیر این را مطرح می نمایند که باشگاه داری بخش خصوصی، معافیت مالیاتی دارد که بنده قاطعانه این موضوع را تکذیب می کنم. هزینه در فوتبال هیچ معافیت مالیاتی ندارد و این قبیل موضوعات کذب بوده و صرفاً جهت تحریف افکار عمومی مطرح می گردد. می توانید این موضوع را از مراجع ذیصلاح هم پیگیری کنید.

رمضانی توضیح داد: با نگاهی گذرا به باشگاه های فوتبال ایران، می بینیم که اغلب آن ها به صورت دولتی اداره می شوند و علاوه بر اینکه حمایت ارگان های دولتی و رسانه های قدرتمند را در کنار خود دارند، کلی وزیر و وکیل هم پیگیر حق وحقوقشان هستند، اما بخش خصوصی که با ورود خود به این عرصه یک باری را از روی دوش دولت و بیت المال برداشته، هیچ حامی و حافظ منافعی ندارد. به همین دلیل یک نکته قابل تأمل را ذکر می کنم. طی سال های اخیر شاهد بوده ایم که همیشه صداوسیما در برنامه های مختلف و به وسیله مجریان رسانه ملی، باشگاه های خصوصی از جمله تراکتور را، در قالب انتقاد مورد انواع هجمه ها قرار داده اند. فارغ از موجه یا غیرموجه بودن این به اصطلاح انتقادها، صداوسیما در وهله اول بیاید حق وحقوق فوتبال را بپردازد و بعد لباس منتقد بر تن کند. در حال حاضر عظیم ترین بدهکار فوتبال ایران صداوسیما است و به عبارتی عامل اصلی مسائل موجود فوتبال ما صدا و سیما است. اما در کمال ناباوری به جای اینکه مورد مواخذه قرار گیرد و حقوق فوتبال از آن مطالبه گردد، حالت تهاجمی به خود گرفته و ضمن جانبداری از باشگاه های دولتی، بخش خصوصی را مورد حمله قرار می دهد. امیدواریم که با روی کار آمدن دولت نو، شاهد اصلاح این ساختار هم باشیم.

وی با رد شایعات مطرح شده درباره تغییر مالکیت باشگاه تراکتور، تاکید نمود: موضوع دیگری که بعضاً مطرح می گردد در مورد برگرداندن باشگاه تراکتور به کارخانه است که این موضوع را پیش تر مدیرعامل کارخانه تکذیب نموده و ما هم قاطعانه تکذیب می کنیم. چنین مباحثی مطرح نیست و تراکتور در اختیار خودمان است و همچنان در زیرمجموعه هلدینگ دریک به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته این باشگاه در اصل متعلق به طرفداران است و ما خدمتگزار آنان هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1705

به "رمضانی: عظیم ترین بدهکار فوتبال ایران، صداوسیما است، تراکتور را به بخش دولتی نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمضانی: عظیم ترین بدهکار فوتبال ایران، صداوسیما است، تراکتور را به بخش دولتی نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید