رسانه های جریان اصلی آمریکا برای جنگ مالی علیه ایران بهانه می تراشند

به گزارش کلوب آگهی، یک پایگاه آمریکایی گزارش داده رسانه های جریان اصلی در این کشور برای جنگ مالی آمریکا علیه ایران بهانه تراشی می نمایند.

رسانه های جریان اصلی آمریکا برای جنگ مالی علیه ایران بهانه می تراشند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی که مأموریتش را رعایت انصاف و دقت در تهیه گزارش های رسانه ای قرار داده از رویکرد رسانه های جریان اصلی این کشور در برابر جنگ مالی واشنگتن علیه تهران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا انتقاد نموده است.

پایگاه Fair.org در تحلیلی تحریم های آمریکا را دلیل اصلی ابتلای مردم ایران به بیماری کووید-19 ذکر نموده و نوشته است: جنگ مالی آمریکا مدت ها پیش از شیوع [این بیماری] راستا اپیدمی بیماری ها در این کشور را هموار کرد.

پایگاه آمریکایی نوشته قبل از شروع بیماری همه گیر کووید-19 تحریم ها 200 میلیارد دلار از درآمدهای ایران را کاهش داده بودند. دولت آمریکا در حال حاضر هم در صدد است جلوی وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران را بگیرد.

پایگاه فیر نوشته از آنجا که دولت آمریکا مستقیماً مسئول مرگ ایرانی ها است اشاره به نقش آمریکا در این خصوص باید جزو دغدغه های اصلی رسانه های آمریکا باشد.

فیر نوشته است: با این حال، آنالیز های صورت گرفته بر روی مطالب درج شده در رسانه ها نشان می دهد که مسئله اینطور نیست.

این رسانه نوشته روزنامه واشنگتن پست از آخر ماه دسامبر تا روز 2 آوریل 386 مطلب با کلیدواژه ایران و کرونا منتشر نموده که در 55 مورد از آنها از کله تحریم نام برده شده است. در واقع در 85 درصد از موارد این روزنامه اشاره ای به اینکه تحریم های آمریکا در شدت شیوع بیماری در ایران نقش داشته اند اشاره ننموده است.

روزنامه نیویورک تایمز تنها در 9 درصد موارد از 439 مطلبی که درباره شیوع کرونا نوشته به نقش تحریم ها اشاره نموده است. این روزنامه در یک سرمقاله خود خواهان برطرف تحریم ها علیه ایران شده، اما گزاره هایی که زیربنای اعمال تحریم ها هستند را هم رد ننموده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 705

به "رسانه های جریان اصلی آمریکا برای جنگ مالی علیه ایران بهانه می تراشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های جریان اصلی آمریکا برای جنگ مالی علیه ایران بهانه می تراشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید