دولت بریتانیا تصاحب ARM از طریق انویدیا را دقیق تر بررسی می کند

به گزارش کلوب آگهی، بر اساس یک گزارش نو، تصاحب 40 میلیارد دلاری Arm از طریق انویدیا از جانب سازمان نظارت بر رقابت و بازار بریتانیا (CMA) گسترده تر از گذشته بررسی می شود. وزیر فناوری بریتانیا از سازمان CMA خواسته که فاز 2 تحقیقات این تصاحب را کلید بزنند. گفته می شود این تحقیقات حدود 24 هفته طول می کشد و طی این مدت نگرانی های بالقوه مربوط به امنیت ملی و نگرانی های رقابتی مرتبط با این موضوع را بررسی خواهند کرد.

دولت بریتانیا تصاحب ARM از طریق انویدیا را دقیق تر بررسی می کند

فاز نخست این بررسی حدود 3 ماه قبل به اتمام رسید که در بخشی از آن آمده که تسلط انویدیا بر Arm می تواند منجر به محدود شدن دسترسی رقبای این شرکت به فناوری های شرکت Arm شود. به همین علت مقامات سازمان CMA از دولت بریتانیا خواستند که فاز دوم این تحقیقات انجام شود که این خواسته با موافقت آن ها روبه رو شده است.

در کنار CMA، اتحادیه اروپا هم مدتی قبل از بررسی این قرارداد خبر داد زیرا نگرانی های زیادی درباره افزایش قدرت انویدیا وجود دارد. از طرف دیگر، این احتمال وجود دارد که نهادهای نظارتی آمریکا و چین هم در این زمینه وارد عمل شوند. مدیرعامل انویدیا در ابتدا گفت که تا مارس 2022 این قرارداد نهایی می شود اما بعد از آغاز بررسی ها از طریق نهادهای مختلف، اعتراف کرد که احتمالا بسیار دیرتر از حد انتظار این قرارداد نهایی خواهد شد.

Arm در سال 2016 از طریق یک شرکت ژاپنی در ازای 31 میلیارد دلار فروخته شد. تمام تراشه های موجود در گوشی های هوشمند مبتنی بر طراحی های ارائه شده از طریق شرکت Arm هستند که سازندگان این چیپست ها بعد از اعمال تغییرات خود، این محصولات را تولید و راهی بازار می کنند. از آنجایی که انویدیا در بسیاری از حوزه ها رقیب مشتریان Arm محسوب می شود، نهادهای نظارتی می گویند انویدیا ممکن است جلوی ارائه طرح های پیشرفته به رقبا را بگیرد و با این کار آن ها را تحت فشار قرار دهد.

مایکروسافت، گوگل و کوالکام هم این نگرانی را مطرح کرده اند و می گویند انویدیا در صورت تصاحب Arm قدرت بسیار زیادی به دست می آورد و می تواند قیمت این طرح ها را تعیین کند و در زمینه مشتریان هم دست به انتخاب بزند. چنین چیزی نه تنها به ضرر رقبای انویدیا تمام می شود، بلکه بر مشتریان هم تأثیر می گذارد.

در حال حاضر بحران کمبود جهانی تراشه مسائل زیادی را برای شرکت های مختلف ایجاد کرده و اگر انویدیا از Arm به عنوان یک اهرم فشار استفاده کند، ممکن است تراشه های ارائه شده به شرکت های رقیب ضعیف تر از گذشته شوند و با قیمت بیشتری به دست شرکت ها برسند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1860

به "دولت بریتانیا تصاحب ARM از طریق انویدیا را دقیق تر بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بریتانیا تصاحب ARM از طریق انویدیا را دقیق تر بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید