دهقان: از تجربه و مشورت های حسین اوجاقی استفاده می کنیم، برای بازی های آسیایی 9 ماه اردو خواهیم داشت

به گزارش کلوب آگهی، مربی تیم ملی ووشو گفت: از کنار نام حسین اوجاقی نمی توان به سادگی عبور کرد و حتماً از تجربه و مشورت های او استفاده خواهیم کرد.

دهقان: از تجربه و مشورت های حسین اوجاقی استفاده می کنیم، برای بازی های آسیایی 9 ماه اردو خواهیم داشت

علی دهقان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد انتخاب خودش و امیر اوجاقی برای راهنمایی تیم ملی ووشو در بازی های آسیایی گفت: در ابتدا از امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو بابت اعتمادی که به من داشت، تشکر می کنم. کادرفنی تیم های ملی در بخش های مختلف از مربیان جوان، مجرب و باتجربه تشکیل شده و شاهد حضور مربیان توانایی در تیم های ملی ووشو هستیم.

وی در مورد همکاری با امیر اوجاقی برای راهنمایی تیم ملی ساندا گفت: تا به حال تجربه راهنمایی تیمی را با استاد امیر اوجاقی نداشتم، اما امیدوارم درس های زیادی از این عزیز یاد بگیرم. در مسابقات جهانی دوره گذشته در خدمت حسین اوجاقی برادر بزرگتر ایشان بودم و خدا را شکر نتیجه عالی را توانستیم کسب کنیم و از 5 فرصت حضور در مسابقات، 5 مدال طلا گرفتیم. امیدوارم برای حضور در بازی های آسیایی نیز هر یاریی از دستم بر می آید به امیر اوجاقی و تیم ملی خواهم کرد.

مربی تیم ملی ووشو در پاسخ به این سوال که عدم تجربه همکاری و و امیر اوجاقی باعث ایجاد مشکل در راهنمایی تیم ملی نخواهد شد، گفت: امیر اوجاقی را به عنوان بزرگتر قبول دارم و او از لحاظ تجربه و فنی همه جوره از من بالاتر است و سعی می کنم از ایشان یاد بگیرم. البته ما رفاقت چندین ساله با یکدیگر داریم و همواره در زمان برگزاری اردوهای جوانان و بزرگسالان با یکدیگر تعامل داشتیم. همواره از یاری ها و نظرات امیر اوجاقی برای بهتر انجام شدن کارها استفاده کردم و قطعاً این بار نیز تعامل خوبی با یکدیگر خواهیم داشت و چیزهای بیشتری یاد خواهم گرفت.

دهقان در مورد توقعات بالا از کادرفنی تازه تیم ملی بعد از دستاوردهای حسین اوجاقی تاکید نمود: از زمانی که علی نژاد مسئولیت ریاست فدراسیون ووشو و حسین اوجاقی راهنمایی تیم ملی ووشو را بر عهده گرفت، سنگ بنایی نهادینه شد تا ووشو ایران پله به پله در جهان صعود داشته باشد و در نهایت نیز سکوی قهرمانی جهان را با حداکثر مدال کسب نمایند. اتفاقی که در 2019 در چین رقم خورد و ما بالاترین سطح مدالی را در شانگهای به دست آوردیم. در این شرایط قطعاً این انتظارات وجود خواهد داشت و وقتی نام بازی های المپیک آسیایی نیز در میان باشد این توقعات بیشتر خواهد شد. از طرفی رقابت در سبک وزن ساندا سخت و کسب مدال نیز سخت تر است، اما ما کوشش خواهیم کرد تا بچه ها را به بالاترین سطح برسانیم و به امید خدا نتایج خوبی نیز کسب کنیم. ووشو بعد از کشتی، پر مدال ترین رشته در بازی های آسیایی بوده است.

وی در مورد مشاهده تاثیر کرونا با توجه به عدم برگزاری 3 ساله مسابقات بین المللی در این رشته بیان کرد: فدراسیون ووشو نیز از زمان شیوع کرونا کوشش کرد این موضوع را به دیده فرصت نگاه کند و با رعایت پروتکل ها مسابقات داخلی خوبی را برگزار کند. دو دوره مسابقات لیگ ما در سطح بین المللی برگزار گردید و از طرف دیگر مسابقات WWF را داشتیم که باعث شد بچه ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند و زیاد افت ننمایند.

مربی تیم ملی ووشو تاکید نمود: قطعاً کرونا تاثیر خود را روی عملکرد و نتیجه خواهد شد و با وجود همه تمهیدات بچه های نا آماده تری را در اردو خواهیم داشت. نزدیک به 2 سال و نیم است که مسابقات بین المللی در جهان برگزار نشده است و به همین دلایل ما تصمیم گرفتیم مدت زمان اردوها برای حضور در بازی های آسیایی را بیشتر کنیم و حدود 9 ماه اردو داشته باشیم. از 3 دی ماه اردوها آغاز خواهد شد و تا بازی های آسیایی نیز ادامه خواهد داشت تا نا آمادگی بچه ها را جبران کنیم.

وی در مورد نحوه برگزاری اردوها و مسابقات انتخابی بیان کرد: 12 مرحله اردو خواهیم داشت و 3 مرحله انتخابی درون اردویی را برگزار خواهیم کرد. مسابقات ساندا بازی های آسیایی از وزن 56 تا 75 کیلوگرم در 5 وزن برگزار خواهد داشت که ما فرصت اعزام در 4 وزن را خواهیم داشت. در مسابقات کشوری حتی به بازیکنان بالای این وزن و مثبت نیز این فرصت را دادیم که در صورت تمایل، کاهش وزن داشته باشند و در 75 کیلوگرم شرکت نمایند. فرصتی که برای اوزان زیر 56 کیلوگرم نیز وجود داشت. در سه مرحله انتخابی درون اردویی نیز هر کسی در 2 بازی از سه 3 بازی به پیروزی برسد، فیکس وزن خود خواهد شد و دیگر نیازی به برگزاری بازی سوم نیست.

مربی تیم ملی ووشو در مورد استفاده از مشاوره های حسین اوجاقی گفت: حسین اوجاقی هیچ وقت از ووشو کنار گذاشته نخواهد شد، چرا که ایشان به همراه علی نژاد باعث جهش ووشو ایران در جهان در همه زمینه ها شدند. قطعاً حسین اوجاقی در کنار ووشو خواهد بود و حتماً ما با ایشان در ارتباط خواهیم بود و از مشورت و تجربه های او استفاده خواهیم کرد. حسین اوجاقی تجربه 20 ساله مربیگری دارد و اولین مدال جهانی را برای ایران کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1900

به "دهقان: از تجربه و مشورت های حسین اوجاقی استفاده می کنیم، برای بازی های آسیایی 9 ماه اردو خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهقان: از تجربه و مشورت های حسین اوجاقی استفاده می کنیم، برای بازی های آسیایی 9 ماه اردو خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید