در سالی که گذشت چند رساله و انتها نامه به ثبت رسید؟

به گزارش کلوب آگهی، رئیس اداره ثبت و فراهم آوری اطلاعات ایرانداک از افزایش 10 درصدی ثبت انتها نامه و رساله در ایرانداک در سال 98 اطلاع داد و توضیح داد: مذاکرات ما با دانشگاه آزاد درباره افزایش آمار ثبت، به نتیجه نرسیده و وزارت بهداشت نیز که قرار بود انتها نامه ها و رساله های خود را در سامانه مخصوص به خود ثبت کند، تا به امروز خروجی اطلاعات ثبت انتها نامه و رساله های خود را به ایرانداک نداده است.

در سالی که گذشت چند رساله و انتها نامه به ثبت رسید؟

مهدی محمودیان در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین آمار ثبت سرانجام نامه، رساله و پیشنهاده در سامانه ثبت ایرانداک گفت: از اول سال 98 تا تاریخ 19 اسفند 41 هزار و 984 پیشنهاده، 60 هزار و 323 سرانجام نامه و رساله و 765 سرانجام نامه و رساله از خارج کشور در سامانه ثبت شده اند.

وی در پاسخ به اینکه این آمار نسبت به سال گذشته چقدر افزایش داشته است، شرح داد: سال گذشته در بازه زمانی مشابه آمار ثبت پیشنهاده، تعداد 31 هزار و 995 بوده و تعداد سرانجام نامه ها و رساله های ثبت شده 56 هزار و 607 بوده است. همچنین تعداد 237 سرانجام نامه و رساله خارجی در سامانه ثبت شده اند که البته سامانه مربوط به ثبت سرانجام نامه های خارجی آبان 97 راه اندازی شده است.

رئیس اداره ثبت و فراهم آوری اطلاعات ایرانداک اعلام کرد: آمار فوق نشان دهنده این است که آمار ثبت سرانجام نامه و رساله در سال 98 نسبت به سال قبل آن 10 درصد رشد داشته است.

محمودیان اضافه کرد: این در حالی است که آمار ثبت پیشنهاده در سامانه ثبت ایرانداک نسبت به سال 97 رشد حدود 30 درصدی را نشان می دهد.

وی سپس به سهم دانشگاه آزاد از ثبت سرانجام نامه و رساله های دانشگاهی اشاره و توضیح داد: دانشگاه آزاد در سال 97، 9 هزار و 213 و در سال 98، 8 هزار و 179 سرانجام نامه و رساله در ایرانداک ثبت نموده است که این کاهش سهم دانشگاه آزاد از سامانه ثبت ایرانداک را نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت و فراهم آوری اطلاعات ایرانداک در همین رابطه گفت: مذاکرات ما با دانشگاه آزاد در رابطه با افزایش ثبت سرانجام نامه ها و رساله های این دانشگاه در سامانه ثبت، بی نتیجه مانده و آن ها جلساتی که قرار بود در این رابطه برگزار گردد را لغو نموده اند. آمار نشان می دهد که سهم دانشگاه آزاد از سرانجام نامه ها و رساله های ثبت شده در ایرانداک کاهش پیدا نموده است.

محمودیان اضافه کرد: همچنین سهم حوزه های علمیه از ثبت سرانجام نامه و رساله کماکان صفر است.

وی درباره آمار ثبت سرانجام نامه ها و رساله های وزارت بهداشت در ایرانداک اظهار کرد: آمار ثبت وزارت بهداشت در سال 97، 484 هزار و 97 سرانجام نامه و رساله بوده و در سال 98 نیز 484 هزار و 36 است و بر اساس این آمار نیز شاهد کاهش اندک ثبت پارسای وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته هستیم.

رئیس اداره ثبت و فراهم آوری اطلاعات ایرانداک اعلام کرد: در آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی اشاره شده است که وزارت بهداشت برای ثبت سرانجام نامه/رساله های خود، سامانه های متناظر با خود را ایجاد و خروجی اطلاعات آن ها را به ایرانداک بدهد؛ که در این حوزه اطلاعی از اینکه آیا سامانه ای راه اندازی شده یا خیر، ندارم و قاعدتاً خروجی هم تا به امروز در اختیار ایرانداک قرار نگرفته است.

محمودیان اضافه کرد: دیتاهای ماشینی و یک مرحله از خروجی اطلاعات مربوط به ثبت سرانجام نامه / رساله از بعضی دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران در اختیار ما قرار گرفته که در حال کار بر روی آن ها هستیم. بر روی این اطلاعات باید تغییرات و استانداردسازی صورت بگیرد تا در نهایت به دیتابیس ما در سامانه گنج اضافه شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 668

به "در سالی که گذشت چند رساله و انتها نامه به ثبت رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سالی که گذشت چند رساله و انتها نامه به ثبت رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید