خبرنگاران 40 درصد تجهیزات درمانی در داخل فراوری می گردد

به گزارش کلوب آگهی، تهران- خبرنگاران- رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت گفت: اکنون نزدیک به 40 درصد از ماشین آلات و تجهیزات مورد احتیاج بخش درمان کشور در داخل فراوری می­ گردد.

خبرنگاران 40 درصد تجهیزات درمانی در داخل فراوری می گردد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدمحمد مهدوی هادوی ابراز امیدواری کرد: براساس برنامه ریزی اجرا شده و استفاده از ظرفیت های قانونی در حمایت از فراوری ملی، تجمیع تقاضا و تامین اعتبار لازم برای انجام فراوریات جایگزین واردات، این میزان افزایش یابد و از شروع به کار هیات موسس انجمن تخصصی ماشین سازان صنایع بهداشتی و دارویی کشور اطلاع داد.

هادوی شرح داد: انجمن تخصصی ماشین سازان صنایع بهداشتی و دارویی کشور، با رویکرد هم اندیشی، همکاری و هم افزایی و با هدف ارتقای توانمندی، توسعه و تعمیق ساخت داخل و پیگیری مطالبات صنفی، تشکیل و در چارچوب قوانین فعالیت خواهد نمود.

وی گفت: این انجمن متشکل از واحدهای صنعتی که در طراحی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات مورد احتیاج بخش بهداشت و درمان کشور فعالیت دارند تشکیل می گردد.

این مقام مسوول یادآور شد: این انجمن با حضور در جلسات مشورتی و تصمیم سازی صنعت بهداشت و درمان کشور، به عنوان بازوی مشاوره ای وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه فراوری قطعه و تجهیزات و ماشین آلات فعال خواهد بود و به مرور فعالیت های غیرحاکمیتی دولت در این حوزه در راستای سیاست های کلی نظام و تبصره ذیل ماده 150 قانون برنامه پنجم توسعه به این انجمن محول می گردد.

برپایه این گزارش، اکنون بخشی از احتیاجمندی های بخش درمان کشور نظیر ماشین آلات فراوری انواع کرم، قرص و بسته بندی بلیستر، درام درایر، هموژنایزر، میکسر و انواع پرکن در داخل کشور فراوری می گردد.

براساس سیاست حمایت از شرکت های فعال در این حوزه، توان طراحی، مهندسی و راه اندازی خطوط دارویی کشور تقویت شده و بزودی راه اندازی کامل کارخانه ها توسط متخصصان ایرانی اجرایی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1332

به "خبرنگاران 40 درصد تجهیزات درمانی در داخل فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 40 درصد تجهیزات درمانی در داخل فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید