خبرنگاران گرانی مصالح ساختمانی مشکل اساسی ساخت و ساز در شرق استان سمنان

به گزارش کلوب آگهی، شاهرود- خبرنگاران- گرانی بی ضابطه مصالح ساختمانی یکی از موانع ساخت و ساز در شرق استان سمنان مطرح بوده و دست اندرکاران این بخش را با مسائل بسیاری روبرو نموده است.

خبرنگاران گرانی مصالح ساختمانی مشکل اساسی ساخت و ساز در شرق استان سمنان

یکی از محورهای توسعه هر منطقه افزایش ساخت و سازهاست، با این همه جمعی از فعالان این عرصه در گفت و گو با خبرنگاران ، ثبات نداشتن قیمت ها و به عبارت دیگر گرانی افسار گسیخته مصالح ساختمانی را موجب رکود بسیاری از عملیات ساختمانی در شرق استان سمنان دانستند.

پیمانکار ساختمانی در شاهرود به خبرنگار خبرنگاران گفت که مدتی است از کار دست کشیده و منتظر ثبات نسبی در بازار مصالح ساختمانی است.

حسن محمدیان با بیان اینکه بعضی از گرانی ها مانند افزایش چند باره قیمت ماسه در هشت ماه گذشته تا به امروز به تحریم ها ارتباطی ندارد افزود: ماسه شسته از نیازهای ضروری ساخت و ساز است که از تنی 18هزار تومان امروز به 70هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سیمان هم در این مدت از تنی 260هزار تومان به 340هزار تومان رسیده است، تاکید نمود که قیمت سیمان پاکتی از فله گران تر است.

محمد طباطبایی از دیگر پیمانکاران ساختمانی در شاهرود گفت: قیمت یک نیسان با سه تن ماسه شسته به 250 هزار تومان می رسد که گرانی های روز افزون در تعمیرات ساختمانی کمر صاحبخانه را می شکند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها در نرخ دستمزد کارگر ساختمانی نیز تاثیر گذاشته است افزود: اسفند ماه دستمزد کارگر روزانه 90 هزار تومان بود که امروز به 160 تا 180هزار تومان رسیده است.

او گفت: گرانی دستمزد برابر دیگر افزایش قیمت ها منطقی است اما این امر به بیکاری بیشتر کارگران فصلی و ساختمانی منجر شده چرا که توان پرداخت این مبالغ برای یک روز کار ساختمانی برای مردم نمی صرفد.

محسن عباسیان هم دیگر پیمانکار ساختمانی به چند نرخی بودن اقلام ساختمانی اشاره نمود و افزود: لوازم الکتریکی ،سیم،کلید و پریز،شیشه،آهن آلات، ورق، آجر،گچ ،سیمان سفید، خاک و دیگر نیازهای یک ساخت و ساز افزایش قیمت روزانه بی رویه نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته شیشه ساختمانی از 45 هزار تومان در هر مترمربع به 70 هزار تومان رسیده است گفت: به این میزان باید هر متر مربع 15 هزار تومان دستمزد نصب آن را نیز افزود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهرود گفت: قیمت گذاری مصالح ساختمانی در گروه سوم اولویت کالاها قرار گرفته است و نرخ گذاری آن به 2 صورت عرفی و استعلام تجزیه و تحلیل قیمت از انجمن فراوریکننده آن پس از تایید سازمان حمایت از حقوق فراوری کنندگان و مصرف کنندگان انجام می گردد.

محمد رضا کاملی با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی بدون مجوز قانونی نباید صورت پذیرد افزود: برای قیمت گذاری آنالیز هزینه های فراوری تا فروش شن و ماسه از انجمن فراوری کنندگان آن در شاهرود و استان های همجوار تهیه شده است.

وی ادامه داد: با آنالیز آنالیز قیمت فراوری ماسه، انجمن فراوری کنندگان آن و مقایسه قیمت فراوری ماسه درشهرها و استان های همجوار، قیمت هر تن ماسه شسته در پای معدن 50 هزارتومان برای فروش تایید شد.

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود نیز گفت: هرگونه افزایش قیمت بی رویه بدون مجوز قانونی را آنالیز و برخورد قاطع خواهیم کرد.

حسین سعد الدین افزود: مردم می توانند این افزایش قیمت ها و گرانی ها را گزارش نموده و با تنشکیل پرونده با جدیت تا صدور رای پیگیر می شویم.

شهرستان شاهرود بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه دارد. این واحدها زیر مجموعه 35 اتحادیه به فعالیت می پردازند.

تعداد 239 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 6 هزار و 667 میلیارد ریال و اشتغال 6 هزار و 244 نفر در شاهرود فعال هستند، این تعداد واحد فعال صنعتی در شاهرود 13 درصد واحدهای صنعتی استان سمنان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1145

به "خبرنگاران گرانی مصالح ساختمانی مشکل اساسی ساخت و ساز در شرق استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گرانی مصالح ساختمانی مشکل اساسی ساخت و ساز در شرق استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید