جاذبه های توریستی بوداپست

به گزارش کلوب آگهی، بوداپست مرکز کشور مجارستان به وسیله رودخانه معروف دانوب به دو بخش تقسیم شده است: یک بخش بودا نام دارد که بخش کوهستانی و سرسبزتر شهر است و بخش پست که مرکز شهری، فرهنگی و تجاری شهر به شمار میرود. بودا و پست در حقیقت شهری عظیم را تشکیل می دهند که جاذبه های توریستی فراوانی را شامل می گردد و همه افراد با هر سلیقه ای را مجذوب خود می کند. در این گزارش قصد داریم تا شما را با بهترین جاذبه های توریستی بوداپست آشنا کنیم. با مجله خبرنگاران همراه باشید:

جاذبه های توریستی بوداپست

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

جاذبه های جهانگردی بوداپست

جزیره مارگارت (Margaret Island)

این جزیره، جزیره ای کوچک و سرسبز در داخل رودخانه دانوب است که در وسط شهر واقع شده است. طول این جزیره 2.5 کیلومتر و عرض آنها تنها 500 متر است. این جزیره یک پارک تفریحی است و مکان مناسبی برای ورزشکاران برای دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری محسوب می گردد. خیلی ها هم برای پیک نیک، محوطه چمن این جزیره را انتخاب می نمایند. این جزیره در طول تابستان بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جهانگرد ها قرار می گیرد.

کنیسه خیابان دوهانی (Dohány Street Synagogue)

کنیسه عظیم بوداپست، عظیمترین کنیسه در اروپا و یکی از عظیمترین کنیسه های سرتاسر جهانست که بین سالهای 1854 تا 1859 میلادی ساخته شده است. این کنیسه بخشی از یک مجموعه عظیمتر است که شامل یک کنیسه، معبد قهرمانان و بنای یادبود می گردد.

کلیسای سنت استفن باسیکلیا (St. Stephens Basilica)

این کلیسا در سال 1905 تکمیل شد و سومین کلیسای عظیم کشور مجارستان است. در خارج محوطه کلیسا می توانید خیابانهای باریکی با پیاده روهای کوچک و مغازهها، کافه و رستوران های متعددی بیابید و از تماشای ساختمان های قدیمی شهر در اطراف این کلیسای تاریخی لذت ببرید.

خانه اپرا (The Opera House)

خانه اپرای بوداپست در اواخر قرن نوزدهم میلادی ساخته شد و گنجایش هزار و سیصد نفر را دارد. خانه اپرای بوداپست، عظیمترین یا زیباترین خانه اپرای جهان نیست ولی تزئینات داخلی آن خارق العاده است و در هنگام بازدید از آنجا توصیه می گردد که از لیدر تور استفاده کنید. این خانه اپرا در خیابان آندراسی که خیابان اصلی مرکز خرید بوداپست است واقع شده است.

موزه هنرهای عالی (Museum of Fine Arts)

این موزه در میدان قهرمانان واقع شده است. مهمترین موزه هنری و از جاذبه های جهانگردی بوداپست به شمار میرود. در این موزه بیش از 100 هزار اثر هنری به نمایش درآمده و به شش بخش تقسیم می گردد: تمدن مصر، آنتیک، گالری مجسمه های قدیمی، گالری نقاشی های قدیمی، کلکسیون مدرن و کلکسیون گرافیک.

چشمه های آب معدنی شچنی (Szechenyi Baths)

از زمان اشغال مجارستان به دست ترک ها در چندین قرن پیش، چشمه های آب معدنی تبدیل به بخشی از سنت این کشور شده است. و از جاذبه های جهانگردی بوداپست محسوب می گردد.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1726

به "جاذبه های توریستی بوداپست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی بوداپست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید