فراوری دو خودرو مالی مشترک ایران خودرو و سایپا ، موتور TU5 در 10 هزار شاهین

به گزارش کلوب آگهی، مدیرعامل ایران خودرو با اعلام فراوری دو خودرو مالی مشترک ایران خودرو و سایپا ، از فراوری ده هزار موتور TU5 برای نصب روی شاهین سایپا اطلاع داد.

فراوری دو خودرو مالی مشترک ایران خودرو و سایپا ، موتور TU5 در 10 هزار شاهین

خبرنگاران - امین آزاد: مهدی خطیبی مدیرعاما ایران خودرو در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگاران از برنامه های پیش روی این شرکت گفت.

خبرنگاران - برنامه ایران خودرو درباره طراحی پلتفرم چیست؟ مسئله ای که ما در صنعت خودرو داریم نداشتن پلتفرم است. پلتفرم 405 در دنا استفاده می گردد و پلتفرم 301 را در دیگر محصولات این شرکت داریم. قرار بود به سمت طراحی پلتفرم در همکاری با شرکت هایی مثل ریکاردو بروید. به ویژه با شرکت های دانش بنیان چه برنامه ای دارید؟

خطیبی: طراحی پلتفرم هزینه های سنگین و سرمایه گذاری هنگفت احتیاج دارد. ما گریزی نداریم جز اینکه به دو موضوع همزمان توجه کنیم؛ یکی استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است. دوم اینکه چاره ای نداریم جز اینکه با دیگر شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری مشترک داشته باشیم. با پیشبرد این دو مهم می توانیم به آنچه سوال شما است برسیم و این یکی از برنامه های محوری ماست که داریم کار را پیش می بریم.

فراوری دو خودرو مالی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در 10 هزار شاهین

خبرنگاران - با سایپا روی پلتفرم خودروی کوچک ایرانی کار می کنید. بعضی می گویند این محصول خود رنو کوییده که در حال تغییر آن هستید. این پروژه به کجا رسیده است؟

خطیبی: این که ما فکر می کنیم برای هرخودرویی باید خودمان یک پلتفرم تهیه کنیم، اساسا کاری مالی نیست. ما باید در پی این باشیم که خودروهای خود را در هر سگمنتی با کاهش قیمت تمام شده، فراوری و به بازار عرضه کنیم. کاری که الان با سایپا مشترکا روی فراوری خودروی مالی انجام می دهیم، متمرکز روی دو محصول است؛ یکی همان پلتفرم رنو کویید است که شما اشاره کردید و یکی هم پلتفرمی به نام ال 90. این دو محصول را در سایت بن رو با مشارکتی که با سایپا داریم انجام می دهیم تا به فراوری مالی برسانیم.

خبرنگاران - درباره همکاری موتور چطور؟ قرار است به سایپا موتور بدهید. این پروژه به کجا رسید؟

خطیبی: ما از ایران خودرو دو دستگاه موتور تی یو فایو /TU5 را به سایپا دادیم تا در شاهین استفاده نمایند. قرار است سال جاری ده هزار دستگاه به سایپا بدهیم.

خبرنگاران - شما موتور ای اف فور / EF4 را دارین که در نسخه توربو 120 اسب بخار قدرت دارد و اما از آن استفاده نمی کنید. چرا تا کنون از این موتور در محصولات خود مانند رانا استفاده نکردید؟

خطیبی: این حتما دلایل فنی داشته است. در زمان مناسبی که فرا برسد در پی این هستیم که از تمام ظرفیت موتوری که طراحی و فراوری کردیم استفاده کنیم.

منبع: بیت ران
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2060

به "فراوری دو خودرو مالی مشترک ایران خودرو و سایپا ، موتور TU5 در 10 هزار شاهین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری دو خودرو مالی مشترک ایران خودرو و سایپا ، موتور TU5 در 10 هزار شاهین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید