پیکاپ کارون ارزش خرید دارد؟ ، سنگین تر و ضعیف تر از نیسان آبی!

به گزارش کلوب آگهی، پیکاپ کارون حاصل ترکیب وانت ناشناخته چینی فودای لیون F16 و نیسان آبی است. این وانت قرار بود جایگزین نیسان آبی گردد که این اتفاق نیفتاد. کارون از پیشرانه بهبود یافته نیسان آبی استفاده می نماید. این خودرو ارزش خرید دارد؟

پیکاپ کارون ارزش خرید دارد؟ ، سنگین تر و ضعیف تر از نیسان آبی!

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: فودای لیون F16 آن قدر در چین ناشناس است که یک شهروند چینی هم نمی تواند آن را به سادگی پیدا کند. اما خودروسازان ما چنین محصولاتی را در هر سوراخی که باشند پیدا می نمایند، از لانه بیرون می کشند و می فروشند.

پیکاپ کارون دو کابین یکی از همین محصولات است. شرکت زامیاد شاسی و پلت فرم نیسان آبی را درون فودای لیون F16 جا داد و آن را با نام یک محصول تازه راهی بازار کرد. البته فودای لیون F22 نیز با نام کلوت به وسیله مکث موتور به بازار عرضه شد.

جالب اینجاست که فودای لیون F16 هم از موتور نیسان آبی استفاده می نماید. اما حداکثر ظرفیت باربری مجاز آن 820 کیلوگرم است. این در حالی است که وانت کارون با 400 کیلوگرم وزن بیشتر و موتور نیسان آبی، اجازه حمل هزار و 600 کیلوگرم بار را دارد!

پیکاپ کارون ارزش خرید دارد؟ آنالیز این محصول را در یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
آیا وانت کارون ارزش خرید دارد؟

فراوری نیسان آبی در سال 1982 یعنی 41 سال پیش در تمام جهان متوقف شد. در کشور ما اما با نصب دی لایت توانست استانداردهای 85 گانه را هم پاس کند. این پیکاپ سایز میانه شاسی مستقل، از یک پیشرانه 2.4L لیتری هشت سوپاپ به قدرت 100 اسب بخار و گشتاور 190 نیوتون متر استفاده می نماید. چنین توان و بازدهی در سال 2023 یک فاجعه محسوب می گردد. نیسان آبی با وزن 1540 کیلوگرم از یک گیربکس چهار سرعته دستی برای انتقال قدرت به محور عقب استفاده می نماید.

واقعیت ایمنی تارا را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

اما پیکاپ کارون از موتور بهینه شده نیسان آبی استفاده می نماید. این موتور قادر به فراوری 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتون متر گشتاور است. در واقع موتور تازه کارون شش اسب بخار قدرت و سه نیوتون متر گشتاور کمتری نسبت به موتور قدیمی تر فراوری می نماید! این در حالی است که وزن خودرو نیز 400 کیلوگرم سنگین تر از نیسان آبی است. گیربکس این خودرو نیز پنج سرعته است.

از آن گذشته پیشرانه تازه به دریچه گاز برقی هم مجهز شد تا بتواند با استفاده از تاخیر پدال گاز، استانداردها را پاس کند. این به آن معنی است که قدرت و گشتاور کمتر پیکاپ کارون دیرتر هم در اختیار راننده قرار خواهد گرفت.

آلت قتاله سرگردان!

عمق فاجعه اینجاست که پیکاپ کارون با وزن هزار و 900 کیلوگرم، 400 کیلوگرم از نیسان آبی سنگین تر است و توان کمتری هم دارد اما اجازه حمل هزار و ششصد کیلوگرم بار را دارد. آن هم با ترمز عقب کاسه ای!

حالا فرض کنید یک راننده که معمولا بیش از حد مجاز یک وانت به آن بار می زند، از ظرفیت استاندارد باربری کارون استفاده کند. حالا یک وسیله نقلیه سه و نیم تنی که در شرایط عادی هم ترمز ندارد، شروع به حرکت در شهر می نماید.

وانت آفرود بهمن را چرا نباید خرید؟ مسائل بهمن جی 9 بهمن چیست؟ برای آگاهی از پاسخ این پرسش ها ویدیوی آنالیز را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

پیکاپ کارون به دلیل استفاده از بدنه فودای لیون F16 ابعاد بزرگ تری نسبت به نیسان دارد. اما با این که دو کابین است حداقل روی کاغذ به درد استفاده روزمره هم نمی خورد.

از طرف دیگر این خودرو از لحاظ امکانات هم فاجعه است و حتی ایربگ هم ندارد و تنها آپشن آن ترمز ABS و ضبط صوت است! واقعا تعیین نیست که یک خودروی بدون ایربگ چگونه توانسته استانداردهای 85 گانه را پاس کند؟

سایپا کوییک S را از داشتن این آپشن منع کرد / سونامی حذف آپشن در خودروسازان داخلی

خودروهای چینی تازه را بشناسید / لشکر شکست خورده چینی به ایران رسید!

لوازم یدکی خودروهای چینی گران تر از مرسدس و ب ام و! / بحران شروع شد

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار خبرنگاران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

منبع: بیت ران
انتشار: 2 مهر 1402 بروزرسانی: 2 مهر 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2259

به "پیکاپ کارون ارزش خرید دارد؟ ، سنگین تر و ضعیف تر از نیسان آبی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ کارون ارزش خرید دارد؟ ، سنگین تر و ضعیف تر از نیسان آبی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید