توسعه مترو با تکیه بر ساخت 53 کیلومتر مسیر در خطوط هفتگانه ، چند ایستگاه به متروی تهران اضافه خواهد شد؟

به گزارش کلوب آگهی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در رابطه با توسعه خطوط هفتگانه مترو تهران توضیحاتی ارائه داد و گفت: خطوط فعلی شبکه مترو تهران دارای طرح های توسعه ای و بعلاوه انشعاباتی هستند و 37 ایستگاه برای متروی تهران طراحی شده است.

توسعه مترو با تکیه بر ساخت 53 کیلومتر مسیر در خطوط هفتگانه ، چند ایستگاه به متروی تهران اضافه خواهد شد؟

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران در تبادل نظر با خبرنگاران در رابطه با توسعه خطوط هفتگانه مترو تهران گفت: ماموریت ساخت 53 کیلومتر مسیر و 37 ایستگاه در مسیر توسعه و انشعابات خطوط هفتگانه مترو تهران طراحی شده، البته خط 5 فعال میان تهران و البرز فعال از این امر مستثنی است.

او اضافه کرد: در خط یک 3 کیلومتر مسیر انشعابی و 3 ایستگاه تازه مورد مطالعه قرار گرفته که هنوز اجرای آن قطعی نشده است. در خط 2 بحث توسعه شرقی خط مطرح است تا شبکه مترو با ترمینال تازه شرق ارتباط پیدا نمایند. در خط 3 غیر از یک انشعاب 6 کیلومتری در بخش شمال غربی خط، طرح توسعه جنوبی آن تا بیمارستان بچه ها حکیم مدنظر واقع شده است.

هرمزی با اشاره به توسعه خط 4 گفت: خط 4 دارای دو فاز توسعه ای در شرق و غرب است. توسعه غربی به طول تقریبی 4 کیلومتر مسیر و 3 ایستگاه است. نخستین ایستگاه از این بخش به نام ایستگاه علامه جعفری اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری رسید و قرار است در ادامه راه، دو ایستگاه آیت ا... کاشانی و میدان چهارباغ نیز افتتاح گردد.

به گفته مدیرعامل شرکت متروی تهران توسعه شرقی خط 4 در 2 فاز تعریف شده که شامل 11 کیلومتر مسیر و 10 ایستگاه است و این خط را تا محدوده حکیمیه و دانشگاه شهید عباسپور توسعه می بخشد. در خط 4 انشعاب فرودگاه مهرآباد نیز وجود داشته که البته تکمیل و در حال بهره برداری است.

توسعه بخش جنوبی خط 6 تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) موضوعی بود که هرمزی در شرح آن گفت: حفاری این بخش به طول 6 کیلومتر به اتمام رسیده اما قرار است امتداد آن تا اتصال به ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بعلاوه برقراری ارتباط با خط یک (به طول 3 کیلومتر دیگر) ساخته گردد. به این ترتیب در مجموع 9 کیلومتر مسیر و 5 ایستگاه دیگر به خط 6 اضافه کرده می گردد. خط 7 نیز طرح توسعه شمال غربی را پیش رو دارد که در این مسیر 5 کیلومتر تونل و 4 ایستگاه تازه می تواند احداث گردد؛ این طرح در مراحل مقدماتی آغاز عملیات اجرایی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2238

به "توسعه مترو با تکیه بر ساخت 53 کیلومتر مسیر در خطوط هفتگانه ، چند ایستگاه به متروی تهران اضافه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مترو با تکیه بر ساخت 53 کیلومتر مسیر در خطوط هفتگانه ، چند ایستگاه به متروی تهران اضافه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید