تاکسی داران تسهیلات 6 و 2 میلیون تومانی دریافت کردند

به گزارش کلوب آگهی، تهران (پانا) - تاکسی داران از اقشار آسیب پذیر دوران کرونا بودند و دچار مسائل مالی و جسمانی زیادی شدند. به دلیل تعامل با مردم همواره در معرض خطر ابتلا به کرونا بودند و 152 نفر از آنها هم بر اثر این بیماری فوت کردند و از نظر مالی، استفاده از وسائل نقلیه عمومی به دلیل شیوع کرونا کاهش یافت و آنها ملزم به سوار کردن سه مسافر بودند.

تاکسی داران تسهیلات 6 و 2 میلیون تومانی دریافت کردند

به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در تشریح اقداماتی که در شرایط کرونایی برای تاکسی داران صورت گرفته است، گفت: با شیوع ویروس کرونا کارکردن در حوزه های کاری مختلف از جمله در بخش تاکسیرانی با شرایط جدیدی روبرو شد.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت یکی از گروه های آسیب پذیر از کرونا رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی هستند و در این خصوص به منظور رعایت اصول بهداشتی در این حوزه پروتکل های مورد احتیاج با همکاری وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ شد.

ضامنی ادامه داد: بر اساس پروتکل های اعلام شده تعداد مسافران تاکسی از چهار نفر به سه نفر کاهش یافت، رانندگان موظف شدند به صورت مستمر از ماسک استفاده و خودروی خود را ضدعفونی نمایند ، همچنین مسافران نیز باید از ماسک استفاده نمایند و در این بخش درخواست داریم شهروندان همکاری بیشتری را داشته باشند و براساس مصوبات مربوطه افراد خاطی در این بخش نیز مشمول جریمه خواهند شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی در ادامه گفت: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آن ها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت رفاه به مبلغ 6 میلیون تومان به رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس که در سامانه کارا ثبت نام نموده اند و دارای بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی یا فاقد بیمه هستند، پرداخت شد.

ضامنی افزود: فهرست 648 هزار نفر از رانندگانی که می توانستند از این تسهیلات استفاده نمایند به وسیله وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه نهاده شد که در مجموع از این تعداد 198 هزار و 26 راننده در بخش های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند و 122 هزار و 882 راننده وام خود را دریافت کردند که از این تعداد نیز 104 هزار و 250 تاکسیران پیروز به دریافت وام شدند، همچنین طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 75 هزار و 144 نفر در مرحله دریافت وام هستند.

مدیرعامل تاکسیرانی گفت: با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که مبلغ دو میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت گردد. در این زمینه 15هزار و 125 نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کردند.

ضامنی افزود: در این نوع وام متناسب با هر شهر یک سهمیه را تعیین و در اختیار شهرها قرار دادیم و این وام توسط مسئولان شهرها به افراد آسیب دیده یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده اند به روش های مختلفی که در شهرها متفاوت است، پرداخت شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور همچنین گفت: تا به امروز یک هزار و 383 نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد متاسفانه 152 نفر فوت کردند.

ضامنی توضیح داد: با اعمال محدودیت تردد در دوران کرونا، یکی از گروه های شغلی که از این موضوع معاف شدند خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی هستند و با هماهنگی که با پلیس راهور به عمل آمده است فهرست ناوگان فعال در این بخش به عنوان فهرست مجاز در اختیار پلیس نهاده شده و این ناوگان مشمول جریمه نمی شوند، بنابراین با برنامه ریزی های صورت گرفته در سازمان های تاکسیرانی شهروندان می توانند برای سفرهای ضروری خود از این ناوگان استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1511

به "تاکسی داران تسهیلات 6 و 2 میلیون تومانی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکسی داران تسهیلات 6 و 2 میلیون تومانی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید