آنالیز پرینتر کانن MF3010؛ جمع وجور با سرعت چاپ بالا

به گزارش کلوب آگهی، شرکت کانن در زمینه فراوری و عرضه پرینتر، یکی از برترین شرکت های حال حاضر جهان به شمار می رود و پرینتر مدل MF3010 این شرکت نیز با قابلیت های بسیار خوبی که به کاربران ارائه می دهد، از این قضیه مستثنی نیست. در حال حاضر، این پرینتر در فروشگاه آنلاین خبرنگاران فروش بسیار خوبی را تجربه می نماید. از این رو، در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز این پرینتر محبوب کانن بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز پرینتر کانن MF3010؛ جمع وجور با سرعت چاپ بالا

پرینتر کانن مدل MF3010، جزو پرینترهای سه کاره بازار به شمار می رود که از تکنولوژی چاپ لیرزی بهره می برد و سه کار پرینت، کپی و اسکن کردن را به خوبی انجام می دهد. این محصول بسیار جمع وجور است و برای کاربرانی که فضای چندان زیادی برای قرار دادن یک پرینتر بزرگ ندارند، یک گزینه خرید بسیار ایده آل به شمار می رود.

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF3010

9,769,000 تومان

مشاهده و خرید

مشخصات پرینتر کانن مدل MF3010 در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا پرینتر MF3010 ساخت شرکت کانن ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این محصول داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام محصولپرینتر کانن مدل MF3010
وزن8200 گرم
رزولوشن اپتیکال اسکنر600 در 600 dp
کیفیت ساختپلاستیک باکیفیت
عمق اسکن رنگی24 بیت
زبان چاپ UFR II LT
سرعت کپی سیاه و سفیدتا 18 صفحه در دقیقه
حداکثر تعداد کپی Multi Copy از یک برگ تا 99 برگ
نوع اسکنرColor Contact Image Sensor
نوع کارتریجتونرهای به شماره 725
کارکرد کارتریج مشکیحداکثر 1600 برگ مقادیر فوق برای کارتریج های استاندارد است که به صورت جداگانه خریداری می گردد. کارتریج های موجود در بسته از نوع استارتر بوده و مقدار کمتری چاپ می نماید.
ویژگی های دستگاهنمایشگر LCD
نوع چاپتک رنگ
نوع نمایشگر16characters x 2 lines
وزن کاغذ قابل استفادهکاغذ معمولی: 64 تا 105 g/m² کاغذ عکس کانن: تا 275 g/m²
سایز چاپA4
نوع کاغذPlain Paper, Heavy Paper, Bond Paper, Label, Small Document, Envelopes (up to 10 - COM10, Monarch, ISO-C5, ISO-B5, DL)
تکنولوژی چاپچاپ لیرزی
کاربری3 کاره (پرینت، اسکن، کپی)
ظرفیت ورودی کاغذکاغذ معمولی 150 برگ
سایز کاغذ Letter, Legal, A4, B5, A5, Statement, Executive
توان کار ماهانه 8000 برگ
سرعت چاپ سیاه و سفید18 صفحه در دقیقه
رزولوشن چاپ600 × 400 dp
حافظه پرینتر 64 مگابایت

طراحی و قابلیت ها

کانن برای پرینتر SENSYS MF3010 از شاسی نوی استفاده نموده که طراحی خلاقانه ای دارد و به شکلی ساخته شده که کمترین فضا را در دسکتاپ های شلوغ اشغال می نماید. این موضوع می تواند برای بسیاری از کاربرانی که در پی خرید یک پرینتر جمع وجور هستند، حائز اهمیت باشد. عرض این محصول 14.7 اینچ، عمق آن 10.9 اینچ و ارتفاع آن 10 اینچ است، کانن در این محصول، از یک سینی کاغذ تاشو و یک درب پلاستیکی نازک که باز و بسته می گردد استفاده نموده تا مسیر حرکت کاغذ برای کشوی ورودی 150 برگه نمایان گردد. این پرینتر وزن نسبتاً مناسبی دارد و سنگینی وزن آن به 8200 گرم می رسد. کانن در دو قسمت پایینی این محصول یک برآمدگی تعبیه نموده که کاربران از آن برای حمل ونقل دستگاه استفاده می نمایند. همین عامل نیز موجب شده تا کاربران به راحتی بتوانند این محصول را از روی زمین بلند نمایند. به طور کلی می توان گفت که طراحی نو این محصول، استفاده از آن را بسیار آسان نموده و ابعاد جمع وجور آن، خیلی دست وپا گیر نیست.

پرینتر SENSYS MF3010، از جنس پلاستیک سخت و محکم ساخته شده که کیفیت و دوام بسیار خوبی دارد و در برابر ضربات و خط وخش از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهد. کانن برای این محصول خود یک نمایشگر LCD در نظر گرفته که درست در زیر درب اسکنر قرار گرفته است و متاسفانه نمی توان شیب آن را تغییر داد. بنابراین اگر از این پرینتر روی میز بهره ببرید، باید برای دسترسی به نمایشگر آن خم شوید. کانن برای کاهش آلودگی محیطی، کتابچه راهنمای فیزیکی درون جعبه را حذف نموده و آن را به صورت آنلاین در وب سایت خود قرار داده است.

MF3010 در مقایسه با سایر پرینترهای لیزری از قابلیت های محدودی بهره می برد. این محصول قابلیت اسکن به صورت دو طرفه و یا ADF را ندارد، بنابراین اسکن اسناد چند صفحه یا دو طرفه می تواند زمان بر باشد. با این حال، این چاپگر از نرم افزار MF Tool Box برای اسکن استفاده می نماید و کاربران با استفاده از آن قادر خواهند بود تا روند اسکن کردن را قبل از شروع اسکن یک فایل نو شروع نمایند. این پرینتر از فناوری وای فای پشتیبانی نمی نماید و صرفا از یک کابل USB بهره می برد که باید آن را به کامپیوتر متصل کرد. پرینتر SENSYS MF3010، پرینت های تعداد مناسبی را به لطف کارتریج تونرش انجام می دهد، به این معنی که شما اغلب احتیاجی به تعویض آن نخواهید داشت؛ مگر اینکه پرینت های بسیار زیادی برای انجام داشته باشید.

این محصول زمانی که سطح تونر پایین باشد، هیچ علامتی نشان نمی دهد و حتی زمانی که تونر تمام شده باشد، به چاپ ادامه خواهد داد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است از آنجایی که کیفیت کلی چاپ این پرینتر خیلی عالی نیست، تشخیص اینکه آیا تونر آن تمام شده کمی سخت خواهد بود. این پرینتر کیفیت اسکن بسیار خوبی دارد و جزئیات دقیقی مانند خطوط در نمودار را به خوبی ثبت می نماید. بعلاوه رنگ ها در چاپ آن بسیار واقعی به نظر می رسند. MF3010 تقریباً با تمام رایانه های شخصی دارای سیستم عامل مک و ویندوز سازگار است. کانن نیز تمام درایورهای مورد احتیاج شما بر روی یک دیسک درون جعبه آن قرار داده تا کاربران از این بابت مسئله ای نداشته باشند. نصب این درایورها بسیار ساده و آسان است و زمان زیادی نمی برد.

پرینتر چند کاره کانن مدل SENSYS MF3010، از یک کارتریج سیاه و سفید بهره می برد، بنابراین کاربران می توانند برای چاپ 180 صفحه سیاه و سفید از این محصول استفاده نمایند. این پرینتر یک محصول سه کاره است و می تواند علاوه بر چاپ کردن، به اسکن و کپی کردن فایل ها نیز بپردازد. دسترسی به کاغذهای گیر نموده درون پرینتر کار نسبتاً سختی به شمار می رود، چراکه تنها با برداشتن کارتریج تونر یا به وسیله سینی ورودی که یک دهانه بسیار کوچک است، می توانید به آن بخش دست پیدا کنید.

عملکرد

پرینتر مدل SENSYS MF3010، از لحاظ کیفیت چاپ اسناد سیاه و سفید، عملکرد بسیار میانهی دارد. اگرچه بیشتر جزئیات ظریف در اسناد چاپ شده وجود دارد، اما کیفیت چاپ به طور کلی کم رنگ به نظر می رسد. بعلاوه در اطراف حاشیه های صفحات چاپ شده آثاری وجود دارد که چاپ را کثیف نشان می دهد و به نظر می رسد که این موضوع به علت باقی ماندن تونر است. علی رغم کیفیت چاپ میانه، این محصول اما سرعت چاپ بسیار خوبی دارد و کاربران را غافلگیر خواهد نمود. این پرینتر قادر است در مدت زمان حدود یک دقیقه تا حداکثر 18 صفحه را به چاپ برساند. این محصول از قابلیت چاپ دورو اتوماتیک پشتیبانی نمی نماید، بنابراین باید ورق های کاغذ را به صورت دستی برگردانید.

پرینتر مدل SENSYS MF3010 وضوح چاپ 600 در 400 dp را ارائه می دهد و این در حالی است که وضوح اسکن آن 600 در 600 dp است. مانند بسیاری از پرینترهای لیزری تک رنگ، MF3010 در چاپ جزئیات ریز عکس ها چندان پیروز ظاهر نشده و کیفیت عکس ها تعریف چندانی ندارد. البته این موضوع خیلی هم عجیب نیست، چراکه پرینترهای سیاه و سفید لیزری در وهله اول برای چاپ متون به کار می روند. این دستگاه در هنگام چاپ سروصدای نسبتاً زیادی فراوری می نماید و متون چاپ شده به خصوص از نظر ظاهری صاف و شفاف هستند. کیفیت چاپ متن در این پرینتر کانن برای تمامی استفاده های تجاری مناسب است و حتی فونت های با مقدار 5 نیز به خوبی در چاپ ها ظاهر می شوند. این محصول قادر است پرینت های متوالی شما را بدون هیچ مسئله ای انجام دهد.

آیا خرید پرینتر کانن مدل SENSYS MF3010 منطقی است؟

کانن مدل SENSYS MF3010، یک پرینتر جمع وجور و مالی بسیار کاربردی است که فضای کمی را در محیط های کوچک اشغال می نماید. این محصول سرعت چاپ بسیار خوبی دارد و در انجام پرینت های متوالی نیز بدون مشکل ظاهر شده است. اما اگر کیفیت چاپ اهمیت بالایی برای شما دارد، این محصول شاید خیلی نتواند شما را راضی نگه دارد. این پرینتر از اتصال وای فای پشتیبانی نمی نماید و صرفا با کابل USB به سیستم شما متصل می گردد. در مجموع می توان گفت که اگر برای استفاده های شخصی و خانگی در پی خرید یک پرینتر قیمت مناسب و با کیفیت هستید، پرینتر چندکاره کانن مدل SENSYS MF3010 یکی از برترین گزینه های خرید به شمار می رود.

مزایای خرید پرینتر کانن مدل SENSYS MF3010

  • قیمت مناسب
  • چاپ با سرعت و کیفیت نسبتا زیاد
  • کاربری ساده
  • ابعاد کوچک
  • امکان پرینت متوالی بدون مشکل

معایب خرید پرینتر کانن مدل SENSYS MF3010

  • نبود پورت شبکه
  • عدم پشتیبانی از فناوری Wi-Fi
  • نبود ADF
  • دارای اندکی صدا در هنگام کارکرد
  • عدم قابلیت چاپ دورو
  • فقط با USB به سیستم شما متصل می گردد.
  • عدم پشتیبانی از فکس

سخن پایانی

در این مطلب به نقد و آنالیز یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین پرینترهای موجود در فروشگاه خبرنگاران یعنی کانن مدل SENSYS MF3010 پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک پرینتر جمع وجور و مالی برای استفاده روزمره را دارید، این چاپگر پر تقاضای کانن را از فروشگاه آنلاین خبرنگاران برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این پرینتر را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ به نظرتان گزینه های بهتری هم نسبت به این محصول در بازار هست؟ بی صبرانه منتظر خواندن تجربیات شما در این رابطه هستیم.

منبع: Cnet

پرینتر چندکاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF3010

9,769,000 تومان

مشاهده و خرید

سوالات متداول

آیا پرینتر کانن MF3010 به وای فای متصل می گردد؟

خیر. این پرینتر صرفا با درگاه USB به سیستم شما متصل می گردد.

آیا پرینتر کانن MF3010 قابلیت چاپ رنگی دارد؟

خیر. پرینتر کانن MF3010 قابلیت چاپ سیاه و سفید را به کاربران ارائه می دهد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2189

به "آنالیز پرینتر کانن MF3010؛ جمع وجور با سرعت چاپ بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز پرینتر کانن MF3010؛ جمع وجور با سرعت چاپ بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید