بارش برف و باران در بعضی مناطق کشور

به گزارش کلوب آگهی، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از عصر امروز (18 دی ماه) از بارش برف و باران در بعضی مناطق کشور اطلاع داد.

بارش برف و باران در بعضی مناطق کشور

صادق ضیاییان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بعدازظهر امروز (18 دی ماه) سامانه بارشی وارد کشور می گردد و استان های واقع در شمال غرب، غرب، بعضی مناطق جنوب غرب، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی را دربرمی گیرد و سبب بارش باران و برف، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (19 دی ماه) گستره بارش به زاگرس جنوبی و دامنه های جنوبی البرز نیز کشیده می گردد، گفت: شدت بارش در این روز در شمال شرق و شرق خوزستان، بوشهر، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود همچنین از بعدازظهر این روز در شمال شرق و شرق نیز بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

ضیاییان اضافه کرد: در این روز با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش دما رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه طی روز آدینه (20 دی ماه) در شمال غرب، غرب و جنوب غرب بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و در مناطق جنوبی رعد و برق ادامه دارد، توضیح داد: این شرایط طی روز شنبه (21 دی ماه) نیز به جز نوار غربی در سایر مناطق کشور پیش بینی می گردد.

به گفته ضیاییان شدت بارش طی روز آدینه (20 دی ماه) در استان های فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (21 دی ماه) در استان های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز یکشنبه (22 دی ماه) در سواحل شمالی بارندگی و در ارتفاعات بارش برف و در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد، گفت: طی فردا تا یکشنبه (19 تا 22 دی ماه) دریای خزر و طی روزهای آدینه و شنبه (20 و 21 دی ماه) خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

وی در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (19 دی ماه) ابری، همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش پراکنده، گاهی وزش باد و با احتمال رگبار برف و حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (20 دی ماه) نیز نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای 1- و حداکثر دمای 7 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 444

به "بارش برف و باران در بعضی مناطق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در بعضی مناطق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید