این مادران نوزادان باهوش تری به جهان می آورند

به گزارش کلوب آگهی، یک متخصص زنان و زایمان در شیراز گفت: فعالیت های ورزشی منظم مادر در دوران بارداری، به ویژه فعالیت های هوازی، اکسیژن رسانی بهتر به سلول های جنین و رشد مطلوبتر جنین را به دنبال دارد.

این مادران نوزادان باهوش تری به جهان می آورند

مریم زارع خفری در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه مطالعات مختلف تاثیر مثبت فعالیت های ورزشی بر روی جنین و خصوصا رشد سلول های مغزی در مادران باردار را تایید نموده است، گفت: نوزادانی که مادرانشان در زمان بارداری، فعالیت های منظم ورزشی را خصوصا به شکل هوازی، دنبال نموده و انجام داده اند، از سلامت بهتری در سلول های مغزی و قلبی برخوردار خواهند بود.

به گفته این پزشک متخصص، کاهش ریسک اختلال های مغزی پیش از تولد و هنگام تولد در نوزادان از دیگر مزایای فعالیت های ورزشی زنان باردار است، گفت: معین وضعیت تندرستی بانوان در سال های آینده زندگی، در گرو اصلاح عادات آنان طی دوران بارداری است.

زارع خفری، اعلام نمود: هیچ دلیلی مبنی بر تاثیر منفی فعالیت ورزشی اصولی در دوران بارداری وجود ندارد و بانوان باردار باید پیش از بارداری، طی بارداری و پس از آن، فعالیت ورزشی مستمر داشته باشند.

او ادامه داد: به بانوان توصیه کاربردی مفیدی برای تمرین ورزشی در گروه های خاص می گردد؛ بانوان مبتلا به دیابت، چاقی و پرفشاری خون و ورزشکاران رقابتی و حرفه ای باید تحت نظر و با مشاوره پزشک متخصص، ورزش های مجاز انجام دهند.

این پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: انجام فعالیت های اصولی ورزشی در دوران بارداری بر رشد و تکامل جنین و سلامت مادر تأثیر دارد؛ چاقی و اضافه وزن، مهم ترین چالش جسمانی در دوره بارداری محسوب می گردد و بهترین راه جلوگیری از مبتلا شدن به اضافه وزن در این دوران، ورزش منظم است.

زارع خفری تاکید نمود که ورزش پس از زایمان سبب می گردد که بدن زودتر شکل طبیعی و عادی خود را بازیابد، چاقی شکمی سریع تر از بین برود و سینه ها دچار افتادگی نشوند.

او همچنین گفت: تحرک بدنی سبب فعالیت بهتر دستگاه های تنفس، گوارش و گردش خون و برطرف مشکل یبوست و تسریع خون رسانی به تمام قسمت های بدن به ویژه پاها می گردد؛ نقش ورزش در تامین سلامت روانی، اعتماد به نفس و آرامش فکری مادر در دوران بارداری، انکارناپذیر است.

بهترین فعالیت های ورزشی در دوران بارداری

زارع خفری اعلام نمود: انجام هر فعالیت ورزشی با شدت متوسط مانند شنا، یوگا، حرکات موزون و ایروبیک با شدت کم، مفید خواهد بود؛ از طرفی پیاده روی یکی از ورزشی هایی است که مادران باردار در هر مرحله بارداری، می توانند آن را شروع نمایند و تا زمان زایمان از مزایای آن بهره مند شوند.

این پزشک متخصص زنان و زایمان گفت: فعالیت بدنی با منعطف ساختن مفاصل لگن و تقویت عضله های فعال در موقع زایمان، بدن را برای زایمان سریع تر و راحت تر آماده می کند. از طرفی بانوانی که در دوران بارداری به شکل منظم ورزش می نمایند، بعد از زایمان به داروی مسکن کمتری احتیاج دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 258

به "این مادران نوزادان باهوش تری به جهان می آورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مادران نوزادان باهوش تری به جهان می آورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید