اگر با افراد ناشنوا و کم شنوا روبرو شدید، این نکات ساده را رعایت کنید

به گزارش کلوب آگهی، ناشنوایان همه حس ها و ادراک افراد قادر به تکلم را دارند. نکات و روش هایی وجود دارد که شما می توانید با اتکا به آن ها با افرادی که که قادر به شنیدن نیستند ارتباط برقرار کنید. این افراد در بسیاری از زمینه ها دیدیم که تا چه میزان توانمند هستند. بنابراین یکی از توقعاتی که از افراد می رود فهمیدن این نکته است که ناشنوایان در بسیاری از زمینه ها افراد بسیرا توانمندی هستند و اختلال در یکی از حواس آن ها علت نمی گردد که ما به آن ها ترحم کنیم. تنها آن ها را درک کنیم و نگذاریم به خاطر رفتار ما احساس بدی به آن ها منتقل گردد.

اگر با افراد ناشنوا و کم شنوا روبرو شدید، این نکات ساده را رعایت کنید

1. در برخورد با افراد ناشنوا، به راحتی با آن ها مکالمه کنید. تعجب نکنید. دهانتان را نپوشانید، آموزش هایی که به افراد ناشنوا داده اند نشان می دهد که بسیاری از ناشنوایان لب خوانی می نمایند و برای ارتباط مسأله خودشان را حل می نمایند.

2. در یک زمان چند نفر با هم صحبت نکنید. برای حرف زدن در جمع نوبت بگیرید تا فرد ناشنوای جمع به زحت نیفتد.

در این زمینه بخوانید:

استرس دارید؟ 6 راه برای سالم ماندن در زمان استرس

خود آرام سازی فردی؛ تکنیکی که همه به آن احتیاج داریم

3. روشنایی؛ اگر نور کم باشد و یا خاموشی باشد آن را برطرف کنید. مطمئن شوید صورت شما در سایه قرار ندارد و چراغ یا آفتاب در چشم آن ها نیفتاده است. توجه کنید لب خوانی در این افراد بسیار مهم است و با اختلال در آن ارتباطشان هم مختل می گردد. بعلاوه صداهای پس زمینه برای افرادی که متکی به سمعک هستند هم بسیار مشکل است.

4. واضح و آهسته صحبت کنید. مسخره نکنید، فریاد نزنید و اغراق نکنید که این کارها الگوهای لب شما را تحریف می نماید.

5. فاصله خود را حفظ کنید. یک یا دو متر از فرد ناشنوا فاصله بگیرید. برای کسانی که سمعک دارند و لب خوانی می نمایند این کار بسیار اهمیت دارد.

6. در صورت لزوم دوباره بیان کنید و تکرار کنید. کوشش کنید اگر فرد متوجه حرف شما نشده است با وضوح یشتری صحبت کنید و حرف خود را تکرار کنید.

7. او را درک کنید و ترحم نکنید. مهم ترین نکته در مواجهه با افراد ناشنوا این است که او را درک کنید و اگر ضروری است با خونسردی حرف خود را چندین بار تکرار کنید. اگر چند بار گفتید و متوجه نشدند، برای آنان بنویسید و به ان ها اهمیت بدهید و تسلیم نشوید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1788

به "اگر با افراد ناشنوا و کم شنوا روبرو شدید، این نکات ساده را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر با افراد ناشنوا و کم شنوا روبرو شدید، این نکات ساده را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید