انتشار پژوهشی تازه در معاونت برون مرزی صدا وسیما؛ چشم انداز صندلی طالبان در عرصه حکمرانی آینده افغانستان

به گزارش کلوب آگهی، خبرگزاری خبرنگاران- تازه ترین پژوهش حوزه معاونت برون مرزی صدا وسیما با عنوان چشم انداز صندلی طالبان در عرصه حکمرانی آینده افغانستان منتشر شد.

انتشار پژوهشی تازه در معاونت برون مرزی صدا وسیما؛ چشم انداز صندلی طالبان در عرصه حکمرانی آینده افغانستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، انتشار این پژوهش به همت واحد پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی اجرا شده است.

پژوهش حاضر به قلم دکتر زهرا محمودی نگارش یافته است و دکتر نوذر شفیعی نظارت علمی آن را برعهده داشته است.

از جمله سرفصل ها و محورهای اصلی که در این پژوهش بدان ها پرداخته شده است عبارتند از: آنالیز و تحلیل نقش و صندلی بازیگران داخلی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های کشور افغانستان از جمله دولت فعلی، طالبان، شیعیان، نیروهای جهادی و داعش، دلایل و انگیزه های آمریکا و طالبان از مذاکره، وجوه اشتراک و افتراق سیاست های سیاستمداران گذشته و حال آمریکا در باره طالبان، چشم انداز پایداری توافق نامه آمریکا و طالبان و اجرای آن، متغیرهای درونی و بیرونی تاثیرگذار بر توافق مذکور، صندلی طالبان در عرصه حکمرانی آینده افغانستان، نگاه بازیگران منطقه ای و فرامنطقه ای به مذاکرات آمریکا و طالبان، تاثیر روابط آمریکا و طالبان بر روسیه، همسایگان شمالی و شرقی و نیز کشورهای چون عربستان سعودی، امارات، ترکیه و قطر.

پژوهش حاضر که با تکیه و تاکید بر رویکرد پیشنهاد رسانه ای در تمامی محورها نگارش یافته همچنین در مبحثی جداگانه به نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات افغانستان نیز پرداخته است.

دانشجویان و علاقمندان به موضوعات پژوهشی در حوزه روابط بین الملل و علوم سیاسی برای دسترسی آسان تر به این پژوهش و سایر عناوین پژوهشی، می توانند به آدرس http://imrl.arc.irib.ir و نیز سایت پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی به آدرس http://arc.irib.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1366

به "انتشار پژوهشی تازه در معاونت برون مرزی صدا وسیما؛ چشم انداز صندلی طالبان در عرصه حکمرانی آینده افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار پژوهشی تازه در معاونت برون مرزی صدا وسیما؛ چشم انداز صندلی طالبان در عرصه حکمرانی آینده افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید