اعلام بازگرداندن 2700 شی تاریخی به کشور

به گزارش کلوب آگهی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، بازگرداندن 2700 شی تاریخی به کشور اجرا شده است.

اعلام بازگرداندن 2700 شی تاریخی به کشور

علی اصغر مونسان اظهار کرد: چشم انداز ما رسیدن به 20 میلیون گردشگر بود که تا خاتمه سال 1398، به 8 میلیون و 880 نفر رسیده در حالیکه قبل از دولت دوازدهم چهار میلیون نفر بوده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: فرایند ما تا خاتمه سال 98، فرایند روبه رشدی بود که قرار بود به عدد 10 میلیون برسیم، پس از شیوع کرونا این فرایند روبه رشد متوقف شد، اما در زیرساخت ها پیشرفت خیلی خوبی داشتیم و از 290 هزار تخت اقامتی به 490 هزار تخت رسیدیم.

مونسان با بیان اینکه محصولات گردشگری متنوع شده، گفت: عموم مردم هم اکنون گردشگری را به عنوان یک صنعت می بینند و ظرفیت های گوناگون گردشگری نظیر کشاورزی، آبی، معدن و اکوتوریسیم که در حال حاضر به اندازه گردشگری فرهنگی و تاریخی مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته، در کشور فعال شده است. همچنین، تاسیس 2200 واحد بومگردی در کشور، باعث رونق اشتغالزایی و درآمدزایی روستایی شد.

وی ادامه داد: حضور گردشگران خارجی فقط بر عهده ما نیست، دستگاه های متعددی در این حوزه نقش آفرین هستند همچنین آرامش کشور و ارتباطات خارجه از عوامل موثر در حضور گردشگران خارجی می باشند.

وزیر میراث فرهنگی در مورد بازگشت اشیای تاریخی به کشور خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید بالاترین رکورد برگشت اشیای تاریخی را به کشور داشتیم و توانستیم 2700 قلم شی تاریخی را از خارج بازگرداندیم، این در شرایط سخت تحریم ها بودیم که فقط در یک مرحله 1700 شی تاریخی را از آمریکا در زمان ترامپ بازگرداندیم. این اشیا بیش از 84 سال بود که از کشور خارج شده بودند.

مونسان اضافه نمود: در دوران کرونا تاسیسات گردشگری ما حدود 25000 میلیارد تومان دچار خسارت شدند و با توجه به تحریم ها دولت در شرایط سختی بسر می برد که توانست به سختی مقداری منابع را تامین کند. تا به امروز بیش از 1200 میلیارد تومان به صاحبان تاسیسات گردشگری یاری شده، یک ردیف اعتباری حدود 7000 میلیارد تومان جهت حمایت از واحدهای گردشگری و اقامتی در امسال اختصاص یافته است.

منبع: همگردی
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1661

به "اعلام بازگرداندن 2700 شی تاریخی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازگرداندن 2700 شی تاریخی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید