آموزش گردشگری به دهیاران مازندران

به گزارش کلوب آگهی، مهران حسنی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از شروع اجرای طرح آموزش گردشگری به دهیاران روستاهای راستا و مقصد گردشگری استان اطلاع داد و از دهیاران خواست برای توسعه این صنعت در روستاها حتما در دوره آموزشی شرکت نمایند.

آموزش گردشگری به دهیاران مازندران

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه آموزش دهیاران توسط چهره های علمی حوزه جهانگردی و گردشگری انجام می گردد، گفت: دهیاران برای آموزش و حضور در کلاس های گردشگری نیازی به مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی ندارند و با حضور در ادارات شهرستانی این کلاس های آموزشی برایشان برگزار می گردد.

در این دوره های آموزشی موضوعاتی چون شناخت صنعت گردشگری، الگوهای رفتاری با گردشگران، الگوهای ارتباطی گردشگر با طبیعت، مدیریت جامعه محلی برای پذیرش گردشگران و همچنین ایجاد فضای مسئولیت پذیری برای گردشگر و جامعه محلی به دهیاران آموزش داده می گردد.

وی با اعلام اینکه اولویت آموزش در مرحله نخست برای دهیارانی است که روستاهایشان در راستا گردشگری است یا اقامتگاه بوم گردی دارد، گفت: درخواست ما از تمامی دهیاران 160 روستای انتخاب شده این است که حتما در این طرح شرکت نمایند؛ زیرا آموزش تنها راه توسعه مثبت و موثر روستاها و تعمیق اقتصاد گردشگری در محیط روستایی مازندران است.

استان مازندران سالانه میزبان حدود 30 میلیون نفر گردشگر است که 20 تا 30 درصد از این تعداد در روستاها اقامت می نمایند. همچنین مازندران 2 هزار و 900 روستا و آبادی دارد که بیش از 70 درصد آن در مناطق جنگلی، کوهپایه و ییلاقی است و دارای جاذبه های گردشگری متنوع و بی نظیر هستند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 256

به "آموزش گردشگری به دهیاران مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش گردشگری به دهیاران مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید