آلمان کنفرانس لیبی دیگری را در اوایل فوریه برگزار می نماید

به گزارش کلوب آگهی، وزیر امور خارجه آلمان از برگزاری کنفرانس دیگری با موضوع لیبی و در سطح وزرای امور خارجه در اوایل فوریه (اواسط بهمن) اطلاع داد.

آلمان کنفرانس لیبی دیگری را در اوایل فوریه برگزار می نماید

با تور ترکیبی آلمان پاییز 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان کنفرانس صلح لیبی در برلین را آغاز یک راه طولانی برای دستیابی به صلح دانسته و بر لزوم وارد شدن اتحادیه اروپا به این رویکرد صلح تاکید نمود.

دولت آلمان از برگزاری یک نشست قریب الوقوع دیگر درباره لیبی در سطح نمایندگان باند پایه اروپایی خبر داده است.

وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه ملاقات وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل این خبر را اعلام نموده و تاکید نمود که این ملاقات در سطح وزرای امور خارجه و در اوایل فوریه برگزار می گردد. وی هدف از برگزاری این نشست را وارد کردن اتحادیه اروپا به رویکرد صلح لیبی دانست.

هایکو ماس همچنین تاکید نمود که فرستاده سازمان ملل در امور لیبی این هفته احزاب درگیر در لیبی را برای انجام اولین مذاکرات و دستیابی به آتش بس واقعی دعوت خواهد نمود.

هایکو ماس همچنین تاکید نمود که کنفرانس لیبی تازه آغاز یک رویکرد برای برقراری صلح دائمی در لیبی است. وی مهم ترین نتیجه کنفرانس برلین را این دانست که حامیان خارجی احزاب درگیر در لیبی یاری های تسلیحاتی و انسانی خود را متوقف می نمایند. به گفته وی به این ترتیب احزاب درگیر مجبور می شوند بر سر میز مذاکره برگردند.

هایکو ماس درباره نتایج نشست لیبی گفت که همه شرکت نمایندگان در این کنفرانس به این نتیجه رسیدند که این مناقشات به وسیله نظامی قابل حل نبوده بلکه راه حل سیاسی دارد؛ به این ترتیب هدف به دست آمده است.

کنفرانس بین المللی لیبی در بالاترین سطح روز یکشنبه دربرلین، پایتخت آلمان با شرکت حداقل 10 رئیس جمهور و مقامات بلندپایه کشورهای دنیا، از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و البته آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 471

به "آلمان کنفرانس لیبی دیگری را در اوایل فوریه برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان کنفرانس لیبی دیگری را در اوایل فوریه برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید