شروع دوباره اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ، بازداشت بیش از 200 معترض

به گزارش کلوب آگهی، اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ پس از یک دوره آرامش به دلیل شیوع کرونا بار دیگر با کاهش محدودیت ها از سر گرفته شده است.

شروع دوباره اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ، بازداشت بیش از 200 معترض

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه اپل دیلی در گزارشی نوشت، رسانه های محلی از دستگیر شدن بیش از 200 تن در جریان اعتراضات ضددولتی یکشنبه شب خبر دادند. بیش از 200 تن دستگیر شدند و روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست این تعداد را 250 تن اظهار داشت.

اعتراضات شبانه به دنبال یک سری اعتراضات در فروشگاه ها در صبح یکشنبه انجام شد.

پلیس ضد شورش هنگ کنگ، فعالان حامی دموکراسی را که هم زمان با روز مادر دست به تجمع زده و خواهان استقلال از چین و استعفای رییس اجرایی این شهر شدند، در فروشگاه ها و خیابان ها تعقیب کرد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این شهر با شیوع کروناویروس شاهد دوره ای آرام پس از چندین ماه اعتراضات ضد دولتی بود اما با بهبود همه گیری کووید-19، اعتراضات کوچک طی دو هفته گذشته بار دیگر در این شهر از سر گرفته شده اند.

در بعدازظهر یکشنبه تجمعات کوچکی در دست کم هشت فروشگاه در هنگ کنگ برگزار گردید که موجب شد پلیس وارد عمل شده و برای متفرق کردن فعالان و مشتریان این فروشگاه ها اقدام کند. در این اعتراضات دست کم سه تن دستگیر شدند و مقامات پلیس با متوقف کردن افراد آنان را بازرسی کردند.

همچنین گزارش شده است که پلیس افرادی را که با تجمع خود به نقض تدابیر اضطراری مقابله با کرونا متهم شدند، 260 دلار (2000 دلار هنگ کنگ) جریمه نموده است.

هنگ کنگ یکشنبه روز جهانی مادر را گرامی داشت و معترضان در گروه های مجازی خود طرح متمرکز کردن این روز بر کری لام، رییس اجرایی هنگ کنگ را مطرح کردند که حامی پکن است. کری لام در شروع اعتراضات سال گذشته میلادی در هنگ کنگ، خود را به مادری عصبانی و معترضان هنگ کنگی را به بچه ها بهانه گیر تشبیه کرد؛ اظهاراتی که به خشم معترضان دامن زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 777

به "شروع دوباره اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ، بازداشت بیش از 200 معترض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دوباره اعتراضات ضددولتی در هنگ کنگ، بازداشت بیش از 200 معترض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید