احتمال تصویب لایحه امنیتی ملی هنگ کنگ تا خاتمه ماه ژوئن

به گزارش کلوب آگهی، یک رسانه چینی گزارش داده که نهاد ارشد قانونگذاری در این کشور با برگزاری یک نشست سه روزه در خاتمه ماه جاری احتمالاً لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را تصویب خواهد نمود.

احتمال تصویب لایحه امنیتی ملی هنگ کنگ تا خاتمه ماه ژوئن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نهاد ارشد قانونگذاری در چین از برگزاری یک نشست سه روزه در خاتمه ماه جاری (ژوئن) خبر داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت، برگزاری این نشست، احتمال تصویب لایحه امنیت ملی برای هنگ کنگ را افزایش می دهد.

شینهوا امروز (یکشنبه) گزارش داد کمیته دائمی کنگره ملی جمهوری خلق چین در پکن نشستی از 28 تا 30 ژوئن برگزار خواهد نمود.

این خبرگزاری چینی در ادامه نوشت، زمانبندی این نشست غیرعادی است، زیرا نشست های این کمیته معمولاً هر دو ماه یکبار برگزار می شوند؛ در صورتی که نشست پیش رو تنها یک هفته بعد از جلسه سه روزه آنها که روز گذشته (شنبه) به خاتمه رسید، برگزار خواهد شد.

شینهوا در گزارش خود موضوع لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را مطرح نکرد اما نوشت که این مسئله می تواند در برنامه کاری این نشست قرار بگیرد و یا به آن اضافه گردد.

مقامات چین به منظور تضمین امنیت هنگ کنگ، در تصویب این قانون مصمم بوده اند؛ آنها همچنین تاکید داشته اند سازمان هایی در هنگ کنگ تأسیس نمایند تا در مواقع لزوم وظایف خود را انجام دهند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بوده است اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 862

به "احتمال تصویب لایحه امنیتی ملی هنگ کنگ تا خاتمه ماه ژوئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تصویب لایحه امنیتی ملی هنگ کنگ تا خاتمه ماه ژوئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید