آبله میمون افراد بالای 51 سال را مبتلا نمی کند

به گزارش کلوب آگهی، یک پزشک معروف انگلیسی مدعی شد که اگر افراد بالای 51 سال در گذشته واکسن آبله تزریق نموده باشند، آبله میمون نخواهند گرفت.

آبله میمون افراد بالای 51 سال را مبتلا نمی کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، یک پزشک معروف انگلیسی مدعی شد که اگر افراد بالای 51 سال در گذشته واکسن آبله تزریق نموده باشند، آبله میمون نخواهند گرفت.

دکتر مایکل موزلی پزشک انگلیسی گفت که افراد مبتلا به آبله میمون علائم مختلفی از جمله دمای بالا، درد های عضلانی و بثورات پوستی دارند.

موزلی طی یادداشتی در روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس نوشت: بعضی افراد بسته به سابقه واکسیناسیون از قبل، ممکن است از ابتلا به آبله میمون محافظت شوند.

این پزشک انگلیسی اضافه نمود: خبر خوب این است که اگر بالای 51 سال دارید، احتمالا بواسطه واکسن آبله ای که در گذشته دریافت نموده اند، در برابر آبله میمون محافظت شده باشند.

وی تأکید کرد: بیماری آبله با آبله میمون مرتبط است و آنالیز ها نشان می دهد که واکسن آبله به مقدار 85 درصد از ابتلا به آبله میمون محافظت می نماید.

موزلی شرح داد که در بیشتر موارد آبله میمون، واکسن به جای درمان، از فرد محافظت می نماید؛ زیرا این بیماری معمولاً خفیف است و بیشتر افراد در عرض چند هفته بدون درمان بهبود می یابند.

این پزشک گفت: با این حال، دارو های ضد ویروسی سیدوفوویر و تیکوفرمات را می توان به همراه واکسن آبله برای کنترل شیوع آبله میمون استفاده کرد.

موزلی اضافه نمود: آنچه که به ویژه چشمگیر است این است که دهه ها بعد، وقتی افراد در دوران کودکی علیه آبله واکسینه می شوند و متعاقباً غربالگری می شوند، هنوز یک پاسخ آنتی بادی محافظ قوی به آبله نشان می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2055

به "آبله میمون افراد بالای 51 سال را مبتلا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبله میمون افراد بالای 51 سال را مبتلا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید