آبرسانی به 4 شهر، از طرح های اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت شتاب بخشی در فرایند اجرای طرح بزرگ آبرسانی به چهار شهر لنده، چرام، سوق و دهدشت و روستاهای پیرامونی این مناطق از سد مخزنی کوثر تاکید کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین طرح های اولویت دار استان در دولت تدبیر و امید توسط وزارت نیرو در دست اجرا است.

آبرسانی به 4 شهر، از طرح های اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری در بازدید امروز خود به همراه معاون عمرانی، مدیرعامل آب منطقه ای و برخی از مسئولان استانی از این طرح، میزان پیشرفت فیزیکی آن را نزدیک به 40 درصد بیان نمود.

وی از معاونت عمرانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و مشاور طرح خواست در اسرع وقت میزان اعتبار مورد نیاز و برنامه عملیاتی تکمیل این طرح مهم را آماده تا سریعا وقت در دیدار با وزیر نیرو و مسئولان ملی پیگیری لازم صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا به امروز رقمی افزون بر 670 میلیارد ریال برای این طرح مهم هزینه شده است، شرح داد: از همه توان و ظرفیت های استانی و ملی برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و بهره برداری از این طرح استفاده خواهیم کرد.

کلانتری همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان کهگیلویه و بازدید از طرح های مختلف، به همراه معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل آب منطقه ای و جمعی از مدیران استانی از سد کوثر بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل اجرایی سد و آب منطقه ای استان ذخیره آبی استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با ذخیره آبی 94 درصدی این سد و با برنامه ریزی های اجرا شده طی بارندگی های اخیر، استان از ذخیره آبی خوبی برخوردار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشبرد و سرعت بخشی به طرح های تامین آب استان را از اولویت های اساسی و مهم دولت بیان نمود و گفت: تکمیل خط آبرسانی به شهر لیکک که هم اکنون به طول 55 کیلومتر در حال انجام است و همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح آب رسانی به شهرهای قلعه رییسی و دیشموک در آینده نزدیک از مهمترین برنامه های تامین آب شرب در استان است.

علی داوودی مهر مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید مدیریت کنترل سیلاب های آبی حاصل از بارندگی ها و پیشگیری از خسارت های احتمالی را از مهمترین برنامه های آب منطقه ای استان برشمرد و اعلام کرد: تسریع در فرایند اجرای طرح های آبی استان با هدف کاهش تنش های آبی در برخی نقاط استان در سال جاری از مهمترین اولویت هاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 739

به "آبرسانی به 4 شهر، از طرح های اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبرسانی به 4 شهر، از طرح های اولویت دار کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید