830 هزار کارگر ساختمانی در کشور زیر پوشش بیمه هستند

به گزارش کلوب آگهی، تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به لزوم اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت منابع دریافتی از طرح های ساختمانی باید 20 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را تامین کند تا امکان استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.

830 هزار کارگر ساختمانی در کشور زیر پوشش بیمه هستند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

مصطفی سالاری روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مسوولان شهرستان پاکدشت گفت: درحال حاضر 830 هزار کارگر ساختمانی در کشور زیر پوشش بیمه هستند که در صورت تأمین منابع پایدار، امکان استفاده حدود 400 هزار کارگر ساختمانی دیگر از خدمات تأمین اجتماعی فراهم می شود.

وی با اشاره به تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش گفت: اولین تعهد سازمان تأمین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگی مکفی است که در سال جاری برای بهبود شرایط بازنشستگان و افزایش حقوق این افراد، اقدامات اساسی انجام و علاوه بر افزایش سالیانه حقوق، متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز انجام شد.

سالاری ادامه داد: تامین اجتماعی تنها صندوقی است که با مکانیزم های بیمه ای و با اتکاء به منابع حاصل از حق بیمه درحال ارائه خدمات به جامعه زیر پوشش است و وابسته به دولت نیست.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی به جامعه زیر پوشش را دومین وظیفه اصلی این سازمان برشمرد و اضافه کرد: وظیفه ما تامین خدمات درمانی و اولویت اصلی، خرید خدمات از وزارت بهداشت و سایر مراکز درمانی است.

وی گفت: ارایه خدمات درمان وظیفه وزارت بهداشت و خرید خدمات وظیفه سازمان تامین اجتماعی و احداث درمانگاه و بیمارستان توسط سازمان تأمین اجتماعی به نوعی کمک به وزارت بهداشت است.

سالاری با اشاره به محدودیت های موجود در شهرستان پاکدشت و نیاز این شهرستان به افزایش تخت های بیمارستانی گفت: ما آماده همکاری با وزارت بهداشت برای افزایش ظرفیت بیمارستان ها هستیم و می توانیم در تأمین منابع مالی نیز مشارکت کنیم به نحوی که هزینه ها از محل خرید خدمات درمانی تهاتر شود.

وی تجهیز و ارتقاء خدمات درمانگاه تأمین اجتماعی دکتر امامی پاکدشت را امکان پذیر دانست و اضافه کرد: در زمینه جذب نیرو و افزایش تجهیزات این مرکز درمانی هیچ محدودیتی نداریم و هرگونه تجهیزاتی مورد نیاز خریداری می شود.

سالاری همچنین از افزایش 10 برابری سهمیه وام بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 180 میلیارد تومان وام به بازنشستگان پرداخت شد و سال جاری این رقم به 2 هزار میلیارد تومان رسیده است و تمام فرآیند درخواست تا پرداخت وام به صورت غیرحضوری انجام می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1281

به "830 هزار کارگر ساختمانی در کشور زیر پوشش بیمه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "830 هزار کارگر ساختمانی در کشور زیر پوشش بیمه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید