7 جاذبه گردشگری ترکیه، قبرس و یونان ، کشورهای شرق دریای مدیترانه (تور یونان)

به گزارش کلوب آگهی، کشورهایی که در قسمت شرقی دریای مدیترانه واقع شده اند، نظیر ترکیه، قبرس و یونان، همه از مقاصد گردشگری و دارای جاذبه های توریستی زیادی می باشند. پس با خبرنگاران همراه شوید تا با 7 جاذبه گردشگری خارق العاده در کرانه شرقی این دریای پهناور آشنا شوید. جاهای دیدنی ترکیه، جاهای دیدنی قبرس و جاهای دیدنی یونان، مواردی است که امروز با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

7 جاذبه گردشگری ترکیه، قبرس و یونان ، کشورهای شرق دریای مدیترانه (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

غروب سنتورینی (Santorini) در یونان

برای تماشای غروب خورشید، نقاط و مکان های مختلفی در جهان وجود دارند که می توان پدیده غروب را در چشم شما چشم نواز و در ذهنتان ماندگار نمایند که یکی از برجسته ترین این مکان ها، سنتورینی یونان است! جزیره سنتورینی قطعا یکی از دوست داشتنی ترین جزایر و چشم نوازترین جاهای دیدنی یونان است که در اثر زمین لرزه ای بسیار شدید که در قرن 16 رخ داد، شکل گرفته است و از آن روزگار تا کنون شکل و شمایل خود را حفظ کرده است. جزیره سنتورینی از جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری برخوردار است که شاید به نظاره نشستن غروب خورشید در آن، بیشترین لذت را برای گردشگران فراهم آورد. البته ناگفته نماند که برای تماشای پدیده خارق العاده غروب خورشید می توانید به شهرهای فیرا، فیروستفانی و اویا نیز بروید.

غار دروگاراتی (Drogarati Cave) در کفالونیا یونان

یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی یونان، غار فوق العاده زیبای درگاراتی می باشد که طی گذشت 150 سال به وجود آمده است که البته این جاذبه گردشگری خیلی دیر در یونان کشف شد (در حدود 300 سال گذشته این غار کشف شده است)! قسمت های سقفی غار دروگاراتی از استالاکتیت هایی که بیش از یک میلیون سال قدمت دارند، تشکیل شده است. غار دروگاراتی از سال 1963 برای میزبانی از عموم مردم یونان آماده پذیرایی شد و درب های آن بر روی مردم از این سال گگردده شد تا آنان نیز از این جواهر طبیعی فوق العاده ای که در کشورشان وجود دارد، نهایت لذت را ببرند.

شهر قرون وسطی رودس (Rhodes) در یونان

با رفتن به شهر قدیمی رودس که درست در قلب جزیره رودس کشور یونان واقع شده است، شاهد ساختمان ها و مناظری خواهید بود که تاریخچه آنان بر می گردد به عصر قرون وسطا در قاره سبز (اروپا)! پس اصلا تعجب نکنید که چرا سازمان جهانی یونسکو نام این شهر قدیمی و باستانی را در لیست میراث جهانی خود قرار داده است.

شهر غرق شده در جزیره ککوا در ترکیه

برای تماشای شهر غرق شده در جزیره ککوا که از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی ترکیه است، باید به روستای ککوا در نزدیکی آنتالیا سفر کنید. این شهر غرق شده در قرن 2 میلادی به سبب بروز یه زمین لرزه سنگین به زیر آب رفته است و تا به امروز نیز در همان زیر به جای مانده است! امروزه تماشای این شهر برای اغلب گردشگران و گردشگر های کشور ترکیه بسیار مجذوب کننده و ایده آل شده قلمداد شده و آنان با کرایه قایق هایی بر روی آب، بر روی بقایای این شهر، قایق سواری می نمایند.

شهر باستانی افسوس (Ephesus) در ترکیه

شهر باستانی افسوس در قرن دهم میلادی به دست یونانیان ساخته و نهایتا در زمان رومیان نیز به سبب سیلی بزرگ که در آن رخ داد، نابود شد که البته هنوز که هنوز است، میزان کمی از آثار این شهر باستانی در شهر سلجوک ترکیه واقع شده است. شهر باستانی افسوس در حوالی شهرهای کوشی آداسی و ازمیر قرار گرفته است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و گردشگری آن، فضای بزرگ آمفی تئاتر می باشد که بزرگ ترین آمفی تئاتر دوران باستان با گنجایش 25000 نیز بوده است.

پاموکاله (Pamukkale) در ترکیه

پاموکاله یکی از زیباترین جاهای دیدنی ترکیه است که تماشای آن از نزدیک نمی تواند خالی از لطف باشد! پاموکاله یکی از معدودترین تراسه های آب معدنی در جهان می باشد که البته از مجذوب کنندهیت های بصری فوق العاده ای نیز بهره می برد. این جاذبه طبیعی، شکل پلکانی سفید رنگی دارد که به همین منظور به آن، قلعه پنبه ای نیز گفته می گردد.

مجموعه غارهای دریایی کیپ گرکو (Cape Greco) در قبرس

و بالاخره کشور قبرس. آخرین مکان خارق العاده شرق مدیترانه و از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی قبرس، مجموعه غارهای دریایی کیپ گرکو در ساحل چشم نواز و رویایی کیپ گرکو (در جنوب شرقی قبرس - آیا پانا) قرار گرفته است که علاوه بر مجذوب کنندهیت های بصری زیبا خود، می تواند یک گزینه ایده آل برای تفریحات آبی نظیر شنا و غواصی در قبرس نیز به حساب بیاید، البته جاهای دیدنی قبرس زیاد است که ما در این مقاله، تنها به یکی از آن ها اشاره نمودیم.

کلام آخر

لازم به یادآوری است که تمام نقاط گفته شده، تنها بخشی از جاذبه های موجود در شرق دریای مدیترانه می باشند و لزوما تمام موارد گردشگری و گردشگری این نواحی، به این 7 مکان ذکر شده، ختم نمی شوند!!

منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2168

به "7 جاذبه گردشگری ترکیه، قبرس و یونان ، کشورهای شرق دریای مدیترانه (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جاذبه گردشگری ترکیه، قبرس و یونان ، کشورهای شرق دریای مدیترانه (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید