3.5 میلیون تن گندم تا انتها سال وارد می گردد

به گزارش کلوب آگهی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: سال جاری با افزایش 30 تا 35 درصدی عملکرد مزارع، فراوری گندم به بیش از 10 میلیون تن می رسد.

3.5 میلیون تن گندم تا انتها سال وارد می گردد

آقای علیقلی ایمانی گفت: از اوایل فروردین برداشت گندم در استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر و جنوب کرمان شروع شد.

به گفته او، بنابر آنالیز های به عمل آمده در بیشتر مزارع فراوری از نظر عملکرد 30 تا 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر است.

طبق اذعان بنیاد ملی گندمکاران تا به امروز آمار دقیقی از اندازه خرید تضمینی گندم نداریم و در هفته آینده می توان اندازه پرداخت و خرید را اظهار داشت.

ایمانی می گوید: علی رغم آنکه در اوایل پاییز خشکی نامناسبی در بعضی استان ها داشتیم، اما بارش مناسب در بعضی نقاط منجر به شرایط سبز مزارع شد به طوری که بنابر گزارش های اعلامی، فراوری نسبت به سال قبل مناسب تر است.

مدیر عامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: اگر در فرآیند فراوری تا برداشت اتفاق خاصی از نظیر سرما، خشکسالی، آفات، بیماری و سیل رخ ندهد، پیش بینی می گردد که فراوری به بیش از 10 میلیون تن گندم برسد.

او گفت: شنیده ها حاکی از آن است که بازرگانی دولتی 3.5 میلیون تن ثبت سفارش انجام داده چرا که سالانه 11.5 میلیون تن گندم مورد احتیاج کشور است.

همه ساله مقادیری گندم به وسیله دلال و واسطه از کشاورزان خریداری می گردد که سال جاری با اصلاح قیمت و تاکید رئیس جمهور بر پرداخت به موقع مطالبات محصولات کشاورزی، مسئولان به کشاورزان توصیه می نمایند که از فروش محصول به دلالان جلوگیری نمایند تا نان مردم دچار چالش نگردد.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2038

به "3.5 میلیون تن گندم تا انتها سال وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3.5 میلیون تن گندم تا انتها سال وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید