یک ربات شطرنج باز انگشت حریف 7 ساله خود را شکست!

به گزارش کلوب آگهی، یک ربات شطرنج باز در جریان مسابقه ای در تورنمنت روسیه انگشت حریف 7 ساله خود را شکست. به گزارش رسانه های محلی روسیه، این ربات که ظاهرا انگشت حریف خود را با مهره های شطرنج اشتباه گرفته بود، انگشت او را گرفت و شکست.

یک ربات شطرنج باز انگشت حریف 7 ساله خود را شکست!

به گزارش خبرنگاران، سرگئی لازارف رئیس فدراسیون شطرنج مسکو گفت: ربات انگشت حریف هفت ساله خود را شکست. این اتفاق بدی است.

در ویدئویی که از این حادثه منتشر شده است، این بازوی رباتیک را می بینیم که به مدت چند ثانیه به انگشت کودک می چسبد و سپس با دخالت سه مرد و یک زن، دست کودک آزاد می گردد. این شطرنج باز که کریستوفر نام دارد، روز بعد با انگشت گچ گرفته مسابقات خود را به انتها رساند. کریستوفر یکی از برترین شطرنج بازها بین 30 کودک زیر 9 سال در مسکو است.

به گفته لازارف این ربات که به منظور انجام مسابقات شطرنج اوپن مسکو اجاره شده است، تا به امروز در بسیاری از مسابقات شطرنج شرکت نموده است و توانایی انجام چندین مسابقه را به طور همزمان دارد. لازارف می گوید: ما کاری به ربات نداریم. اپراتور های ربات باید به فکر راهی برای افزایش امنیت کار خود باشند تا این شرایط دوباره تکرار نگردد.

سرگئی اسماگین نایب رئیس فدراسیون شطرنج روسیه، می گوید: این کار ربات، از نظر من بی سابقه است. قواعد ایمنی خاصی در بازی با ربات ها وجود دارد که ظاهرا این کودک آن ها را نقض نموده است. وقتی کودک حرکت خود را انجام داد، باید منتظر حرکت ربات می ماند، اما با انجام یک حرکت ناخواسته باعث این اتفاق شد. این مورد بسیار نادر است و به یاد ندارم که تا به امروز چنین رخ داده باشد.

منبع: nypost

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2073

به "یک ربات شطرنج باز انگشت حریف 7 ساله خود را شکست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ربات شطرنج باز انگشت حریف 7 ساله خود را شکست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید