یکی از زیباترین مکان های گیلان که در آن آرامش را تجربه خواهید کرد

به گزارش کلوب آگهی، بیتوته/ این خبر پیرامون یکی از زیباترین مکان های گیلان که در آن آرامش را تجربه خواهید کرد، برای شما نوشته شد.

یکی از زیباترین مکان های گیلان که در آن آرامش را تجربه خواهید کرد

یکی از جاهای دیدنی گیلان که کمتر در موردش شنیده ایم، دریاچه بره سر است. دریاچه ای که در دل جنگل قرار گرفته و همین باعث شده قشنگی هایش دوچندان شود. بره سر در جنوب به ییلاق زیبای استل سرا یا استخرسرا و ویستان می رسد.

اینجا به منطقه خورگام تعلق دارد. فاصله دریاچه تا رودبار 56 کیلومتر یعنی کمتر از یک ساعت و نیم است. از رشت تا این منطقه هم یک ساعت و 50 دقیقه فاصله است یعنی 90 کیلومتر.

دریاچه ویستان فاقد رود دائمی است و از سرازیر شدن آب های سطحی و چشمه های زیرزمینی بوجود آمده است در واقع پس از پیدایش یک زمین لرزه این استخر زیبا بطور طبیعی پدید آمده که آب آن از ارتفاعات تامین می شود و محیط آن باعث شد که به یک جاذبه گردشگری مجذوب کننده تبدیل شود. وسعت دریاچه در حدود 4 هکتار است و طولی در حدود 230 متر و عرضی در حدود 100 متر دارد. در این دریاچه انواع جانوران و گیاهان دیده می شوند. دریاچه ویستان از دو سو به جنگل های زیبای راش و از جهات دیگر به مراتع و تپه ماهورهای زیبا محدود می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1983

به "یکی از زیباترین مکان های گیلان که در آن آرامش را تجربه خواهید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از زیباترین مکان های گیلان که در آن آرامش را تجربه خواهید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید