چرا ویندوز 9 هیچ وقت منتشر نشد؟

به گزارش کلوب آگهی، مایکروسافت بعد از ویندوز 8، تصمیم گرفت ویندوز 10 را به دست کاربران برساند. اما چرا ویندوز 9 هیچوقت منتشر نشد؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

چرا ویندوز 9 هیچ وقت منتشر نشد؟

بعد از انتشار ویندوز 8، طبیعتا تمام کاربران چشم انتظار معرفی و ارائه ویندوز 9 بودند اما در سال 2014 مایکروسافت با معرفی ویندوز 10 همه را غافلگیر کرد. اما علت این تصمیم تا حد زیادی به ویندوز 8 برمی گردد. این نسخه از ویندوز اگرچه ویژگی های نوآورانه ای داشت، ولی با استقبال کاربران روبرو نشد. این نقدها به حدی زیاد بود که مایکروسافت در سال 2013 با انتشار ویندوز 8.1 بخشی از این مسائل را رفع کرد ولی همچنان حرف زیادی برای گفتن نداشت.

به همین دلیل مدیران مایکروسافت برای نام گذاری نسخه بعدی از عدد 10 استفاده کردند که به کاربران نشان دهند ویندوز 10 صرفا یک آپدیت معمولی برای نسخه قبلی ویندوز محسوب نمی گردد و در کل امکانات بسیار مجذوب نماینده تری را ارائه می دهد. در مراسم رونمایی از ویندوز 10، یکی از مدیران مایکروسافت گفت با توجه به پیشرفت های به دست آمده، استفاده از نام ویندوز 9 برای این نسخه نو درست نبود.

بعلاوه به نظر می رسید مایکروسافت در ابتدا قصد داشته برای این نسخه از نام ویندوز وان استفاده کند ولی با توجه به اینکه ویندوز 1.0 در سال 1985 عرضه شده، نتوانستند چنین کاری انجام دهند. بنابراین احتمالا به این نتیجه رسیده اند که یک صفر را در کنار عدد یک قرار دهند و سیستم عامل نو خود را به عنوان ویندوز 10 به دست کاربران برسانند. در دنیای مارکتینگ برای نام گذاری محصولات قواعد سفت و سختی وجود ندارد و در کل هم این توضیحات منطقی به نظر می رسند.

یک علت غیر رسمی: مسائل سازگاری ویندوز 9

با این حال، توضیحات ارائه شده از طرف مایکروسافت تمام کاربران را قانع نکرده بود و بنابراین تئوری های مختلفی در ارتباط با اتخاذ این تصمیم مطرح شد. یکی از این تئوری ها درست در روز معرفی ویندوز 10 از طرف یکی از کاربران ردیت که ادعا می کرد یکی از توسعه دهندگان ویندوز است، مطرح شد. او نوشت علت اصلی مایکروسافت برای کنار گذاشتن نام ویندوز 9 این است که ممکن است بعضی برنامه های قدیمی این نسخه را با ویندوز 95 یا ویندوز 98 اشتباه بگیرند.

با توجه به اینکه نسخه های نو ویندوز طوری پیشرفته اند که برنامه های قدیمی هم روی آن ها اجرا شوند، چنین ادعایی در آن موقع مورد توجه زیادی نهاده شد. با این حال، برنامه نویس ها با آنالیز های کدهای ویندوز 95 و 98 به این نتیحه رسیدند که این دو نسخه برای برنامه ها به عنوان نسخه های 4.00.95 و 4.10.1998 شناخته می شوند و به همین دلیل صحت این ادعا را رد کردند.

با این حال، تمام برنامه ها از نظر برنامه نویسی ایدئال نیستند و بعضی از آن ها برای آنالیز نسخه ویندوز به نام رسمی ارائه شده توجه می نمایند. بنابراین ممکن است ادعای کاربر ردیت تا حدی صحت داشته باشد.

نحس بودن عدد 9 در ژاپن

از طرف دیگر، ممکن است یکی از کارکنان مایکروسافت به مدیران این شرکت گفته که عدد 9 در ژاپن نحس است و درکل بازار این کشور برای مایکروسافت اهمیت زیادی دارد. اما در این مورد هیچ سند و مدرکی فاش نشده و صرفا برآورد است. در هر صورت علت آن هرچه که باشد، در حال حاضر میلیون ها کاربر در سرتاسر دنیا به ویندوز 9 از ویندوز 10 استفاده می نمایند.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2036

به "چرا ویندوز 9 هیچ وقت منتشر نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویندوز 9 هیچ وقت منتشر نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید