پرونده الکترونیک برای سه هزار بیمار مزمن در زنجان تشکیل شد

به گزارش کلوب آگهی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح نظام داخلی درمان تامین اجتماعی گفت: این طرح طی چند سال گذشته آغاز و اکنون به پایان رسیده است که در اجرای آن برای سه هزار بیمار مزمن شامل دیابتی، قلبی، فشار خون و روانپزشکی پرونده الکترونیکی تشکیل شده است.

پرونده الکترونیک برای سه هزار بیمار مزمن در زنجان تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان، علی محمدی با اشاره به اقدامات مختلف درمان تامین اجتماعی اضافه کرد: طرح حذف دفترچه درمانی برای مراکز ملکی تامین اجتماعی نیز بطور کامل در حال انجام است، بطوری که طی یکسال گذشته دفترچه در مراکز درمانی ارائه نمی شود که این پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

وی، با بیان اینکه ارزیابی های اصلی در مراکز درمانی به موضوع اعتبار بخشی تاکید دارد اضافه کرد: در این راستا حدود 2 هزارو 300 آیتم برای ارزیابی بیمارستان ها در نظر گرفته می شود که این موارد نیاز به اقدامات زیربنایی دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس از زمان شروع این طرح در استان 2 بیمارستان تامین اجتماعی استان پیشرفت بسیار خوبی داشته اند، به طوری که بیمارستان امید ابهر در سال 97، رتبه اول استانی را به این لحاظ کسب کرد.

وی با اشاره به این که طرح هتلینگ بیمارستانی نیز گفت: 60 درصد این طرح در سال های 96 و 97 با اعتبار 6 میلیارد تومانی اجرا شد و فاز دوم نیز سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار کاری انجام نگرفت که این مهم در سال جاری با جدیت در حال انجام است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه استان در حوزه درمان مستقیم با داشتن 2 بیمارستان تامین اجتماعی به تعداد 220 تخت در شهرهای زنجان و ابهر فعال است، اضافه کرد: پنج مرکز سرپایی نیز در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار وجود دارد که برای 550 هزار بیمه شده استان خدمت رسانی می کند.

وی گفت: درمان تامین اجتماعی استان در سال گذشته 585 هزار مورد مراجعه سرپایی در مراکز درمانی به وقوع پیوسته است که هرچند این رقم به دلیل بروز کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و این در حالی است که در سال های گذشته شمار مراجعه کنندگان روندی افزایشی داشت.

محمدی اضافه کرد: تامین اجتماعی در 2 بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه های تحت پوشش ارائه می کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی 386 مرکز درمانی در سطح کشور شامل 77 بیمارستان و 309 مرکز سرپایی دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می کند.

به گفته وی، 230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرارداد تأمین اجتماعی هستند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش قرار دادن 44 میلیون نفر خدمات مورد نیاز خود را در قالب های گوناگون به گروه های هدف در کشور ارائه می کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1447

به "پرونده الکترونیک برای سه هزار بیمار مزمن در زنجان تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده الکترونیک برای سه هزار بیمار مزمن در زنجان تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید