هواپیمایی که ناجی زمین می گردد!

به گزارش کلوب آگهی، ناسا و بوئینگ از هواپیمایی که امیدوارند زمین را نجات دهد، رونمایی کردند.

هواپیمایی که ناجی زمین می گردد!

به گزارش خبرآنلاین، هدف این است که این هواپیمای آزمایشی یاری کند تا هدف انتشار گازهای هوایی صفر تا سال 2050 در ایالات متحده محقق گردد.

بوئینگ با همکاری ناسا به عنوان بخشی از یک قرارداد 725 میلیون دلاری، یک هواپیمای نمایشی تمام مقیاس با بال های بسیار بلند و نازک تثبیت شده به وسیله میله های مورب، که به عنوان مفهوم بال خرپایی ترانسونیک شناخته می گردد، می سازد.

آژانس فضایی آمریکا و بوئینگ گفتند هواپیمای فراوری شده به وسیله نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان X-66A نام گذاری شده است.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: در ناسا، چشمان ما فقط روی ستاره ها متمرکز نیست. نمایشگر پرواز پایدار به شکل دهی آینده هوانوردی، دوران جدیدی که در آن هواپیماها سبزتر، تمیزتر و ساکت تر هستند، یاری می نماید و امکانات جدیدی را برای صنعت پرواز ایجاد می نماید.

X-66A اولین هواپیمایی است که به طور خاص بر روی یاری به ایالات متحده برای دستیابی به هدف انتشار خالص گازهای گلخانه ای هوانوردی متمرکز شده است.

هدف ما این است که انواع فناوری های صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را که صنعت هوانوردی به آن احتیاج دارد را نشان دهیم.

تاد سیترون، مدیر ارشد فناوری بوئینگ، گفت: X-66A بعدی در خط هواپیماهای آزمایشی خواهد بود که برای تأیید طرح های پیشرفته ای که هوانوردی را متحول نموده اند، استفاده می گردد. با آموخته های به دست آمده از طراحی، ساخت و آزمایش پرواز، ما فرصتی خواهیم داشت تا آینده پرواز را شکل دهیم و به کربن زدایی هوافضا یاری کنیم.

هواپیمای X-66A فناوری هایی را برای پیکربندی بال خرپایی ترانسونیک به کار می گیرد که وقتی با پیشرفت های دیگر در سیستم های پیشران، مواد و معماری سیستم ها ترکیب گردد، می تواند تا 30 درصد مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای را در مقایسه با برترین هواپیماهای امروزی کاهش دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2226

به "هواپیمایی که ناجی زمین می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی که ناجی زمین می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید