هر روستا حداقل به یک اقامتگاه بوم گردی احتیاج دارد

به گزارش کلوب آگهی، معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی به نگرانی افراد فعال در حوزه بوم گردی واکنش نشان داد.

هر روستا حداقل به یک اقامتگاه بوم گردی احتیاج دارد

به گزارش خبرنگاران، حسین اربابی معاون سرمایه گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در پاسخ به نگرانی افراد فعال در حوزه بوم گردی نسبت به افزایش اقامتگاه های بوم گردی، به خبرنگاران گفت: ما 38هزار روستای دارای دهیار و شاکله حاکمیتی داریم؛ هر روستا حداقل به یک اقامتگاه بوم گردی احتیاج دارد. البته نگرانی افراد فعال در این عرصه را قبول دارم. تدوین استاندارد بوم گردی ها به زودی ابلاغ می گردد.

او اضافه نمود: توقع نداشته باشید چیزی که یک یا دو سال است در ادبیات مالی و گردشگری ما شکل گرفته، همان اول کار به نهایت استاندارد مطلوب برسد. البته مسلماً مسیری که طی می گردد، رو به مطلوب است و ما کوشش می کنیم در حوزه کمیت و کیفیت اقامتگاه های بوم گردی بتوانیم این رشد را داشته باشیم. انصافاً ما اقامتگاه های بوم گردی داریم که خدماتی ارائه می دهند که از خدمات هتلینگ چیزی کم ندارند.

معاون سرمایه گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: در اینکه خدمات استانداردی باید به گردشگر ارائه گردد، شک نکنید. در این میان بوم گردی ها نیز باید استاندارد خودشان را تعریف نمایند؛ البته متولیان اقامتگاه های بوم گردی مسئول این هستند که براساس رسوم، آیین ها و سنت ها فعالیت نمایند. در هیچ کدام از رسم و رسوم مردم ایران زمین بی اخلاقی دیده نمی گردد. بنابراین آداب و رسوم باید با رعایت ضوابط و در قالب استاندارد به طور کامل اجرا گردد و بوم گردی هایی پیروز هستند که این کار را انجام بدهند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 233

به "هر روستا حداقل به یک اقامتگاه بوم گردی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر روستا حداقل به یک اقامتگاه بوم گردی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید