معرفی معروف ترین سوغات ارمنستان ، تهیه سوغاتی آسیایی (تور ارزان ارمنستان)

به گزارش کلوب آگهی، کشور ارمنستان، یکی از همسایگان شمالی ایران است که در گذشته بخشی از کشور ما بوده و امروزه نیز بیشترین مرز مشترک را با ایران دارد. این کشور به علت جاذبه های فراوانی که دارد، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان محسوب شده و سالانه هزاران ایرانی را به سمت خود می کشاند. گردشگران و مسافران همواره بخشی از سفر خود را به گشت و گذار در بازارها و خرید سوغاتی اختصاص می دهند. آن ها دوست دارند چیزی را به عنوان یادگاری از سفر به همراه خود به خانه ببرند یا برای دوستان و آشنایان خود هدیه ای تهیه نمایند تا به آن ها نشان دهند به یادشان بوده اند. با توجه به این مسئله اگر با سوغاتی های مقصدی که به آن سفر می کنید از قبل آشنایی داشته باشید، می توانید خرید خود را بهتر و در زمان کمتری انجام داده و وقت خود را در بازارها هدر ندهید. در این صورت این فرصت را دارید که از مکان های بیشتری بازدید نموده و از زمان سفر خود استفاده بهتری نمایید. ما در بخش معروف ترین سوغات ارمنستان قصد داریم سوغات معروف ارمنستان را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، ادامه مطلب سوغات ارمنستان چیست را دنبال نمائید.

معرفی معروف ترین سوغات ارمنستان ، تهیه سوغاتی آسیایی (تور ارزان ارمنستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

صنایع دستی، معروف ترین سوغات ارمنستان

اگر کمی درباره اینکه سوغات ارمنستان چیست تحقیق کنید، خواهید دید که ارمنستان در زمینه هنر و صنایع دستی بسیار فعال بوده و این هنرها قدمت دیرینه ای در این کشور دارند. از جمله هنرهای دستی ارمنستان در بین سوغات معروف ارمنستان می توان به عروسک سازی، نقاشی، سفالکاری، گلدوزی، فرش بافی اشاره نمود. جواهرسازی و طلاسازی نیز یکی از هنرهایی است که در این کشور بسیار رواج داشته و قدمت آن به قرن ها پیش بر می گردد. اگر به زیورآلات و جواهرات علاقمند باشید، می توانید نمونه های بسیار زیبایی از آن را در ارمنستان پیدا کنید. کار با سنگ اوبسیدیان و استفاده از آن در ساخت دکوری های مجذوب نماینده نیز یکی دیگر از هنرهای زیبای این کشور است که پیشنهاد می کنیم بازدید از محصولات آن را از دست ندهید. اوبسیدیان (Obsidian) یک نوع سنگ آتشفشانی شفاف است که علاوه بر ساخت لوازم دکوری، از آن در جواهرسازی و سوغات معروف ارمنستان نیز استفاده می گردد.

خاچکار یا چلیپا سنگ

خاچکار یک لغت ارمنی بوده که از دو بخش خاچ و کار تشکیل شده است. خاچ به معنای صلیب و کار در فارسی به معنای سنگ می باشد، از این رو لغت خاچکار را می توان به چلیپا سنگ ترجمه کرد. در واقع چلیپا به سنگ هایی گفته می گردد که طرح صلیب بر روی آن ها حکاکی شده اند. این چلیپا سنگ ها در ارمنستان حکم زیارتگاه را دارند و نمونه های کوچک آن به عنوان نماد این کشور در بین معروف ترین سوغات ارمنستان عرضه می شوند.

مربای گردو

یکی از سوغات معروف ارمنستان که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید، مربای گردوست. این مربای خوشمزه، رنگ زرشکی داشته و طعمی آن نزدیک به آلبالو می باشد. مربای گردو در اغلب سوپرمارکت های ارمنستان فروخته می گردد و می تواند یکی از معروف ترین سوغات ارمنستان باشد. اگر قصد خرید دارید، می توانید مرغوب ترین نوع این مربا را در روستاهای توریستی گقارت (geghart) و گارنی (garni) پیدا کنید.

قهوه و شکلات

یکی از برترین سوغاتی هایی که می توانید از کشور ارمنستان بخرید، قهوه و شکلات است. ارمنستان عنوان برترین و بزرگترین فراوری نماینده شکلات را دارد و انواع شکلات را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در فروشگاه های خود عرضه می نماید. قهوه نیز انتخاب خوبی در بین سوغات معروف ارمنستان است. با توجه به قیمت مناسب قهوه در ارمنستان، حتی می توانید برای مصرف شخصی خود نیز مقداری تهیه نمایید.

میوه های خشک شده

از جمله خوراکی های خوشمزه دیگری که می توانید در مبحث سوغات ارمنستان چیست از آن سر درآورید و حتی به همراه خود بیاورید، میوه های خشک شده می باشند. این میوه ها در فروشگاه های کوچک و بزرگ شهر ایروان و حتی سوپرمارکت ها به فروش رسیده و به راحتی قابل دسترسی هستند.

برندهای معروف لباس در ارمنستان

اگر به خرید لباس در بین سوغات معروف ارمنستان علاقه دارید، می توانید سری به فروشگاه های لباس در ارمنستان بزنید. با توجه به اینکه قیمت لباس در ارمنستان نسبت به نمونه های مشابه آن در ایران پایین تر است، خرید لباس نیز می تواند انتخاب خوبی برای سوغاتی باشد. فروشگاه های متعددی در ایروان وجود دارند که به عرضه برندهای معتبر لباس می پردازند. در اینجا تعدادی از معروف ترین فروشگاه های لباس ایروان را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید خرید بهتر و راحت تری داشته باشید و به معنای واقعی بدانید که سوغات ارمنستان چیست. اگر قصد خرید لباس زنانه را دارید، پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه اسکادا (Escada)، مانگو (Mango)، ماکس مارا (Maxmara)، موتیوی (Motivi) و ناف ناف بزنید. فروشگاه اسکادا در خیابان هانراپتوتون 51/53، مانگو در خیابان آبوویان 21، ماکس مارا در خیابان ماشتوتس 41، موتیوی در خیابان آبوویان 36 و ناف ناف در خیابان تومانیان 37 واقع شده اند. فروشگاه مادرکر (Mothercare) نیز در خیابان هانراپتوتون 51/53 قرار داشته و به عرضه پوشاک و وسایل نوزادان می پردازد. لباس های مردانه را می توانید در دو فروشگاه سلیو (Celio) و باگززا (Bagozza) پیدا کنید. باگززا در خیابان هراچا کوچار 11 و سلیو در خیابان تومانیان 24 واقع شده است. نکست (Next)، نام فروشگاهی در خیابان آمیریان 13 است که انواع لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه را به مشتریان خود عرضه می نماید. بیسیک هوس Basic house و دبنهامز Debenhams دو فروشگاه دیگری هستند که به عرضه لباس های مردانه، زنانه و بچه گانه می پردازند. بیسیک هوس در خیابان باباجانیان 4/12 و دبنهامز در خیابان تریان 66 قرار دارند. اگر در پی لباس های اسپرت هستید، بهتر است سری به فروشگاه های پوما (Puma) و آدیداس (Adidas) بزنید. پوما در خیابان تریان و آدیداس در خیابان آرامی 3 (ابتدای خیابان آبوویان) قرار دارند. هر دو فروشگاه پوشاک اسپرت زنانه، مردانه و بچه گانه را عرضه می نمایند. فروشگاه های کللینز Collins و گس Guess نیز ارائه دهنده انواع پوشاک مردانه و زنانه هستند. کللینز در خیابان ماشتوتس 41 و گس در خیابان هوسیسا این 6/1452 قرار گرفته است. لباس های بچه گانه را می توانید از فروشگاه دی اند جی بچگانه D&G واقع در خیابان نعلبندیان 13 تهیه نمایید.

بازارهای ارمنستان

تا اینجا در خصوص سوغات معروف ارمنستان صحبت کردیم. صنایع دستی، شکلات، قهوه از جمله مهمترین کالاها بودند که در اغلب شهرهای این کشور قابل دسترسی هستند، اما مغازه های سوغاتی فروشی ارمنستان بیشتر در شهر ایروان، مرکز این کشور قرار دارند. در ادامه مبحث سوغات ارمنستان چیست به معرفی بازار ورنیساژ، یکی از معروف ترین بازارهای ایروان و گالری دالان می پردازیم.

بازار ورنیساژ

برای اینکه بدانید سوغات ارمنستان چیست، نخست باید بدانید که ورنیساژ (Vernissage)، یکی از معروف ترین بازارهای شهر ایروان و مرکز معروف ترین سوغات ارمنستان است که می توانید سوغاتی ها، هدایا و یادگاری های خود را از آن تهیه نمایید. بازدید از این بازار دیدنی به شما این فرصت را می دهد تا ضمن خرید با فرهنگ مردم ارمنستان نیز آشنا شده و ساعات خوبی را در ورنیساژ بگذرانید. همه سوغاتی هایی که در بالا معرفی کردیم، از جواهرات و سنگ آبسیدین گرفته تا عروسک های زیبا، سنبل های ملی ارمنستان، رخت آویزهای چوبی را می توانید در این بازار پیدا کنید. در بازار ورنیساژ مدل های متنوعی از کالاها با قیمت های مختلف ارائه می شوند. این بازار در شهر ایروان و بین خیابان آرام و هانرا پتوتیان واقع شده و از ساعت 8 صبح تا 6 عصر آماده پذیرایی از بازدیدنمایندگان می باشد. اگر قصد بازدید از این بازار را دارید، بهتر است که آخرهفته ها به آن سر بزنید زیرا در روزهای دیگر هفته موزه هزارپله کافسجیان (Cafesjian) برای خرید آثار هنری در آنجا برپا می گردد.

گالری هنری دالان

گالری هنری دالان (Dalan Art Gallery) یکی از برترین مراکز خرید ایروان است که در سال 2011 در این شهر افتتاح شده و به فروش آثار هنری و معروف ترین سوغات ارمنستان می پردازد. انواع هنرهای دستی ارمنستان از همه مدل و همه نوع قیمت در این بازار دیده می شوند و انتخاب را برای خریداران راحت تر می نمایند. مگنت هایی با تصاویر آرارات، انار، انگور، چلیپا سنگ از جمله کالاهای کوچکی هستند که قیمت مناسبی داشته و برای سوغاتی یا یادگاری از ارمنستان توصیه می شوند. حتی اگر قصد خرید ندارید، پیشنهاد می کنیم بازدید از این گالری را از دست ندهید. می توانید در کافی شاپ گالری دالان نشسته و یک نوشیدنی میل کنید. گالری دالان در آدرس خیابان آبوویان، 500 متر بالاتر از میدان جمهوری، نرسیده به هتل رویال تولیپ، شماره 12 واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب آماده پذیرایی از بازدیدنمایندگان می باشد.

دیگر بازارها

هرچه را که بخواهید می توانید در بازارهای ایروان پیدا کنید. علاوه بر مراکز خرید و بازارهای متعددی که در این شهر وجود دارد، شما این امکان را دارید که از دستفروشان خیابانی نیز خرید کنید. دمپایی های چینی، آباژور های ایرانی، جواهرات دستساز، سرامیک های تزیینی، لباس از جمله مواردی است که به وسیله این فروشندگان عرضه می شوند. می توانید هنگام خرید کالا با فروشنده ها کمی چانه بزنید تا جنس مورد نظر خود را با قیمت واقعی تری خریداری نمایید. اگر علاقمند به خرید آثار هنری و فرش هستید، توجه داشته باشید که فروشنده باید اوراق لازم جهت صدور آن را برای شما فراهم کند. دقت کنید گمرک ارمنستان نسبت به عتیقه جات بسیار حساس بوده و به همراه نداشتن اوراق صدور ممکن است برای شما ایجاد دردسر نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1401 بروزرسانی: 27 دی 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2160

به "معرفی معروف ترین سوغات ارمنستان ، تهیه سوغاتی آسیایی (تور ارزان ارمنستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی معروف ترین سوغات ارمنستان ، تهیه سوغاتی آسیایی (تور ارزان ارمنستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید