نشست شورای حکام آژانس، رفتار مسئولانه اعضاء را می طلبد

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در پیامی توییتری در مورد نشست فردا دوشنبه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به اظهارنظر پرداخت.

نشست شورای حکام آژانس، رفتار مسئولانه اعضاء را می طلبد

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در این خصوص نوشت: نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا آغاز خواهد شد. این موضوع می تواند تحولات بعدی پیرامون برنامه هسته ای ایران را مشخص کند.

میخائیل اولیانوف در ادامه اضافه نمود که ضروری است تمامی شرکت نمایندگان در این نشست این نکته را در ذهن داشته و رویکرد مسئولانه ای را اتخاذ نمایند.

لازم به ذکر است که شبکه خبری بلومبرگ پیشتر در گزارشی اعلام نموده بود که آمریکا در صدد جلب حمایت کشورهای عضو آژانس برای انتقاد از ایران در مورد ادامه برنامه هسته ای تهران است.

در همین رابطه، تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) سه شنبه پیش با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران درباره توقف پروتکل الحاقی، حمایت خود را از تفاهم به دست آمده میان تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تداوم نظارت و راستی آزمایی های ضروری در ایران اعلام کردند.

نکته قابل توجه آن است که در بیانیه این سه کشور اروپایی به نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی آمریکا هیچ گونه اشاره ای نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1467

به "نشست شورای حکام آژانس، رفتار مسئولانه اعضاء را می طلبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست شورای حکام آژانس، رفتار مسئولانه اعضاء را می طلبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید