جایزه بهترین فیلم مستند آلمان به مستند ساز ایلامی رسید

به گزارش کلوب آگهی، به گزارش خبرنگاران ، فتح الله امیری سازنده و تهیه کننده فیلم مستند محیط بان و پلنگ در دوازدهمین جشنواره گرین اسکرین آلمان که شهریورماه جاری برگزار گردید به عنوان برتر این جشنواره رسید.

جایزه بهترین فیلم مستند آلمان به مستند ساز ایلامی رسید

این فیلم در تاریخ 14 سپتامبر 2018 در شهر Eckernforde آلمان برای علاقمندان به حیات وحش و فیلم های مستند به نمایش درآمد و سپس نشست پرسش و پاسخ نیز با حضور فتح اله امیری (یکی از دو کارگردان این فیلم) برگزار گردید.

دوازدهمین دوره جشنواره Green Screen به عنوان بزرگترین جشنواره سالیانه حیات وحش اروپا در شمال آلمان و در سواحل دریای بالتیک، در تاریخ 12 تا 16 سپتامبر میزبان بیش از 20 هزار مخاطب علاقمند به حیات وحش و همچنین فیلمسازان و فراوریکنندگان خصوصی و نمایندگان شبکه های تلویزیونی بود.

فیلم مستند محیط بان و پلنگ به عنوان تنها نماینده ایران در کنار فیلم های مطرحی از کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، کانادا، آمریکا، ترکیه، ژاپن، روسیه، اکوادور، برزیل، فنلاند، هند، کنیا، استرالیا، صربستان، تایوان، اندونزی، دانمارک، ایرلند برای کسب جایزه به رقابت پرداخت و پیروز به کسب عنوان بهترین فیلم جشنواره شد.

در حاشیه این جشنواره کارگاه های آموزشی برای مدعوین و سازندگان فیلم های مستند در مورد تدوین و مراحل پس از فراوری و فیلمبرداری فیلم های مستند با موضوع حیات وحش برگزار گردید.

نکته قابل ذکر بازخورد پخش فیلم مستند محیط بان و پلنگ در رسانه های جمعی آلمان به ویژه روزنامه های این کشور بود که در چندین نشریه این کشور عکس های فتح الله امیری کارگردان شایسته ایلامی منتشر شد و مطالبی در مورد محتوا و پیغام این فیلم نگاشتند.

علاوه بر بازخورد فیلم محیط بان و پلنگ در رسانه های جمعی آلمان، این مستند نظر مساعد هیات داوران را نیز به خود جلب کرد و مورد استقبال شدید مخاطبان حاضر در جشنواره نیز نهاده شد.

چندی پیش نیز این فیلم مستند در جشنواره گرندپارادیزو کشور ایتالیا نیز به عنوان جایزه برتر جشنواره دست یافت. .

این فیلم پیش از این پیروز به کسب افتخارات متعدد از جمله جایزه بهترین فیلم بخش انسان و طبیعت جشنواره معتبر Jackson Hole آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره Green Image ژاپن و حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره حیات وحش واشنگتن دی سی (DCEFF)، بیست و یکمین دوره جشنواره CinemAmbiente ایتالیا،Big Cats نیویورک، هفتمین دوره جشنواره جاده ابریشم ایرلند و حضور در بخش نیمه نهایی چهل و یکمین دوره جشنواره معتبر و قدیمی International Wildlife Film Festival و جشنواره حیات وحش VASSA فنلاند شده است.

عروس بوکان، در جستجوی پلنگ ایرانی، تنها وش، زندگی در کسوف، در قلمرو دم عنکبوتی و ... از جمله دیگر آثار این مستندساز ایلامی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 252

به "جایزه بهترین فیلم مستند آلمان به مستند ساز ایلامی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه بهترین فیلم مستند آلمان به مستند ساز ایلامی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید