معرفی 5 باغ زیبای جهان

به گزارش کلوب آگهی، شرایط آب و هوایی بعضی مسیرهای گردشگری اجازه پرورش گل و گیاه و احداث باغ های سرسبز را می دهد.

بنابراین از این امکان به نفع مقاصد توریستی استفاده نموده و اقدام به احداث باغ های سرسبز نموده و امکانات جذاب و سرگرم کننده ای را به آن می افزایند. در این مطلب به چند مورد از باغ ها دیدنی و شگفت انگیز دنیا اشاره شده است. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی 5 باغ زیبای جهان
  • باغهای بوتچارت کانادا

این باغ ها از مشهورترین باغهای دنیاست که از بهترین بهترین ها در نظر گرفته شده است. چیزی که در باغهای بوتچارت واقع در بریتیش کلمبیا منتظر شماست، چیزی کمتر از بهشت نیست. وقتی برای اولین بار به بازدید این باغ می روید مناظر خیره نماینده و بی نظیر این باغ ممکن است شما را میخکوب کند.

این باغ با مساحت 50 هکتاردر نزدیکی ویکتوریا در جزیره ونکوور واقع شده است. در هیچ فصلی باغهای بوتچارت فضای خفه و گرفته ای ندارند و در سرتاسر سال از تابستان تا سرما و یخبندان زمستان، شادابی و سر زندگی خود را حفظ می نماید.

  • باغهای Keukenhof هلند

این باغ گنجی بی نظیر از نمایش گونه های متنوع گلها است که جایگزین استفاده از آثار هنری زیبا شده اند. این باغ بی نظیر با شهرت جهانی خود، از محبوب ترین مقاصد توریستها در هلند به شمار می رود. در این باغ 7 میلیون لاله که شامل پیوندهای ویژه میان گونه های مختلف است، کاشته شده است . لاله سیاه روسی هیبت انگیز با نام بابا یاگا مایه غرور و مباهات این باغ است.

  • Suan Nong Nooch تایلند

این پارک شگفت انگیز در پاتایا واقع شده است. به دلیل چشم انداز های زیبا و با شکوهی که دارد، از محبوبیت ویژه ای در بین توریست ها برخوردار است. در این باغ همه چیز افسانه ای به نظر می آید.

خانه های مدل تایلندی، ویلا، رستوران و استخر در این باع که مساحتی حدود 600 هکتار دارد به چشم می خورد. این باغ در سال 1954 توسط آقای پیسیت و خانم نانگ نوچ (Nong nooch) خریداری شد و در ابتدا برای کاشت درختان میوه به آن فکر نموده بودند اما با سفری که خانم نوچ به خارج تایلند داشت تصمیم گرفتند باغی گرمسیری از گیاهان و گلهای زینتی در آن بنا نمایند.

این باغ در سال 1980 مورد بازدید عموم نهاده شد و نام رسمی Suan Nong Nooch به آن اختصاص داده شد. معنی کلمه Suan باغ می باشد. این باغ مکان خوبی برای آشنایی با فرهنگ تایلند و اجرای شوهای فرهنگی می باشد. روزانه 2000 نفر از این باغ بازدید می نمایند و این باغ حفاظت گاه گیاهان و نخل های بسیاری می باشد.

  • باغ یو یوان چین

گفته می گردد این باغ حدود 400 سال قبل در زمان پادشاهی سلسله مینگ به مدل چین باستان با تخته سنگها و باغهای فراوان، آبگیرها، درگاهها و پلهای زیگزاگ که قسمت باغ و آلاچیق ها را از هم جدا می نماید ساخته شده است. در 400 سال گذشته، این باغ دستخوش تعمیرات زیادی شده و چندین بار در معرض بازدید عموم نهاده شده است.

پس از مرگ Pan Yunduan و سقوط خانواده پن، این باغ دیگر مورد استفاده قرار نگرفت. البته بعدها افراد ثروتمند محلی آن را بازسازی کردند. اما چندین جنگ داخلی در اواسط قرن 19 موجب خرابی آن شد. در سال 1956 پس از آزاد سازی شانگهای، باغ مجددا بازسازی شد و زیبایی و شکوه گذشته خود را باز یافت. آخرین بازگشایی عمومی باغ در سال 1961 رخ داد.

  • Ryoan - ji ژاپن

شهرت معبد (Ryoan - ji) در کیوتو ژاپن به دلیل باغ آن است و یکی از قابل توجه ترین نمونه های موجود از استایل محوطه سازی خشک محسوب می گردد. بعضی می گویند باغ این بنا مربوط به هنر ذن است که شاید بتوان این اثر را بزرگترین شاهکار فرهنگ ژاپن به حساب آورد.

دور تا دور آن دیوارهای کوتاهی کشیده شده و چیدمان ساده ای از 50 تخته سنگ روی بستری از سنگ ریزه های سفید خودنمایی می نماید. هیچ کس در خصوص موسس و زمان احداث این باغ اطلاعاتی ندارد. آنچه واضح است این است که امروزه این باغ به همان صورت گذشته است و در آینده نیز همین گونه خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 94

به "معرفی 5 باغ زیبای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 باغ زیبای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید