معافیت های مالیاتی بدون سقف برای بازیگران!

به گزارش کلوب آگهی، یک کارشناس مسائل اقتصادی معافیت های اقتصادیاتی هنرمندان که درآمد بالا و کلان دارند را برای اقتصاد کشور مضر دانست.

معافیت های مالیاتی بدون سقف برای بازیگران!

سیاوش غیبی پور، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به دستور روز گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر معافیت اقتصادیاتی هنرمندان در بودجه سال آینده اظهار کرد: البته آن چیزی که در پیش نویس قانون اقتصادیات امده است که معافیت های اقتصادیاتی فرهنگی هدفمند و موقت باشد

او ادامه داد: پیشنهاد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص معافیت اقتصادیات های هنرمندان که در قالب بودجه سال آینده مقرر خواهد شد تاحدودی عادلانه و به نفع جامعه نیست.

این کارشناس اقتصادی بیان نمود: معافیت های عام و برنامه ریزی نشده در اقتصاد ایران همواره نتایج خوبی را به دنبال نداشته است، یکی از اشکالات در ساختار اقتصادی که فرار اقتصادیاتی و عدم وصول کامل درآمدهای اقتصادیاتی را به دنبال دارد نیز در همین معافیت ها خلاصه می شود.

گسترش پایه های اقتصادیاتی با دریافت اقتصادیات از فعالیت های سودآور/ فعالیت های فرهنگی - هنری شایسته معافیت اقتصادیاتی

غیبی پور ادامه داد: متاسفانه این قانون نباید طوری تعریف شود که اگر کسی بر اثر فروش بلیت سینما و یا کنسرت درآمد کلان داشته باشد هم با معافیت اقتصادیاتی رو به رو شود و از طرفی هم روزنامه ای با درصد فعالیت پایین و حتی زیان ده نیز از اقتصادیات معاف باشد.

وی ادامه داد: آن چیزی که در پیش نویس لایحه بودجه آمده تا حدودی جالب نبود به همین دلیل معتقدم باید در قسمت های زیانده حوزه فرهنگ این روش معافیت اعمال شود تا آن ها برای فعالیت های تخصصی تر و بهتر تشویق شوند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه بیان نمود: معافیت اقتصادیاتی هنرمندان و فرهنگیان که سال ها در بودجه ها بوده و تا کنون نیز ادامه داشته اگر استمرار پیدا کند به سود اقتصاد کشور نیست و نارضایتی هایی را به دنبال خواهد داشت به خصوص در همین روزهایی که برای کاهش درآمد های نفتی به افزایش پایه های اقتصادیاتی روی اورده ایم.

غیبی پور شرح داد: البته به نظر می رسد دولت تنها در لایحه بودجه استمرار این معافیت ها را تحقق می بخشد و در قالب قانون اقتصادیات گنجانده نشده است باید سقف و حد و حدودی برای معافیت ها تعریف شود. اینکه درآمدها کلان اقتصادی که در حوزه سینما و تلویزیون کسب می شود تماما از اقتصادیات معاف شوند عادلانه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 330

به "معافیت های مالیاتی بدون سقف برای بازیگران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت های مالیاتی بدون سقف برای بازیگران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید