مشخصات مودم و وای فای گوشی های هوشمند صاایران: احتمالا ناامیدکننده و نامناسب برای آموزش مجازی

به گزارش کلوب آگهی، به زودی گوشی های هوشمند نسل جدید فراوری شرکت صاایران با برند ویرا و سیم کارت ایرانسل وارد بازار ایران می شوند.

مشخصات مودم و وای فای گوشی های هوشمند صاایران: احتمالا ناامیدکننده و نامناسب برای آموزش مجازی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

گوشی هایی که گفته می گردد فراوری داخل هستند و قرار است با قیمت های بسیار مناسبی برای مصارف دانش آموزی و دانش جویی عرضه شوند.

اگرچه هنوز این گوشی ها رسما معرفی نشدند ولی تقریبا مشخصات کامل آن ها در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی لو رفته است و مثل همواره ما می خواهیم شرایط مودم و وای فای آن ها را آنالیز کنیم.

صاایران دو گوشی با نام های ویرا V6 و ویرا V5 آماده عرضه به بازار دارد. این دو گوشی از نظر طراحی و مشخصات بسیار شبیه به گوشی های Ulefone Power 6 و Ulefone Note 7P هستند و می توان از این طریق به مشخصات کامل گوشی ها رسید.

از طرف دیگر، اطلاع از پردازنده مرکزی این دو گوشی کافی است که سایر مشخصات مانند مودم، وای فای نیز به دست بیایند.

گوشی ویرا V6

گفته می گردد صاایران ویرا وی 6 گوشی رده بالای این شرکت است و مشخصات بهتری نسبت به گوشی V5 دارد.

این گوشی از پردازنده مدیاتک Helio P35 MT6765 استفاده می نماید و گفتیم بسیار شبیه به گوشی چینی برند پول فون پاور 6 است.

این گوشی با صفحه نمایش 6.3 اینچی و رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل به 4 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز است.

دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل و دوربین پشتی دوگانه 16 + 2 مگاپیکسلی است. از تگ NFC و حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی گوشی سود می برد. از دیگر مشخصات ارتباطی این گوشی بلوتوث 5 است.

اما این گوشی به یک مودم 3G/4G مجهز است. این مودم از رده LTE Cat 7 است که حداکثر سرعت دانلود 300 مگابیت را فراهم می نماید و قابلیت تجمیع فرکانس (CA) برای دو فرکانس را می دهد.

ویرا وی 6 از باندهای 2، 3 ،5 و 8 در نسل دوی GSM، از باندهای 1، 2، 4، 5 و 8 در نسل سه (3G) و باندهای 1، 2، 3، 4، 5، 7، 8، 12، 17،18، 18، 20، 25، 26، 66 نسل چهار (FD-LTE) و باند 40 در TD-LTE (فرکانس 2300 مگاهرتز) پشتیبانی می نماید.

وای فای این گوشی هم دو بانده و از استاندارد 802.11ac است. احتمالا وای فای این گوشی از رده AC750 باشد که روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 433 مگابیت اسمی را دارند.

گوشی ویرا V5

گوشی وی 5 از صفحه نمایشی 6.1 اینچی با رزولوشن 1280 در 600 پیکسل به همراه 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی سود می برد.

دوربین سلفی این گوشی 5 مگاپیکسلی و ماژول دوربین پشتی آن سه گانه و ترکیب 8 + 2 + 2 مگاپیکسل است. باتری این گوشی 3500 میلی آمپرساعت و گفته می گردد نسبت نمایشگر به بدنه آن 92 درصد است.

اما این گوشی هم از وای فای 802.11ac دو بانده پشتیبانی می نماید و به یک مودم LTE Cat 4 مجهز شده است. مودم های Cat 4 حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیتی و حداکثر سرعت آپلود 50 مگابیتی دارند و از تجمیع فرکانس پشتیبانی نمی نمایند.

مقایسه با ارزان ترین گوشی های برندهای خارجی

حقیقت این است که مشخصات مودم و وای فای هر دو گوشی صاایران بسیار ناامیدنماینده هستند.

در حالی که گوشی های ارزان قیمت و میان رده برندهای چینی از مودم های LTE Cat 11 و وای فای دو بانده 802.11ac رده AC1200 برخوردار هستند که باعث شدند بسیاری از مردم دیگر نیازی به خرید مودم جداگانه نداشته باشند و از یک سرعت اینترنت موبایل نسبتا خوب برخوردار باشند؛ مودم های LTE Cat 6 و LTE Cat 4 گوشی های ویرا V6 و ویرا V5 توی ذوق می زند.

مودم و وای فای اصلا دو ویژگی تجملاتی و جانبی در گوشی های تلفن همراه امروزی نیستند و اشتباه بزرگی است که به کیفیت آن ها اهمیت داده نگردد.

اگر قرار است از این گوشی ها برای آموزش مجازی، شبکه شاد، ویدئو کنفرانس و درس های آنلاین استفاده گردد؛ باید سرعت اینترنت و وای فای بالایی داشته باشند وگرنه هرچقدر ارزان قیمت یا شیک و زیبا باشند؛ باز کاربردی و کار راه انداز نخواهند بود.

باید در عمل ببینیم سرعت اینترنت و وای فای این گوشی ها چقدر است و آیا کاربران می توانند از این گوشی ها برای کلاس های مجازی و آموزش از راه دور خود استفاده نمایند.

چندین کامنت و انبوهی از سوالات کاربران درباره اینترنت TD-LTE باز هم من را وادار کرد نسبت به این نوع اینترنت در ایران کمی بیشتر…

وزیر ارتباطات امروز در مراسم رونمایی از کاربرد های توسعه نسل پنجم شبکه موبایل چند خبر مهم درباره اینترنت 5G، هزینه های این نوع اینترنت، فراوری مودم های…

نگاهی به بخش مودم های ADSL سایت دیجی کالا بیندازید. جز سه الی چهار مدل مودم برند یوتل هیچ مودم دیگری برای فروش نیست و همه برچسب…

ظاهرا موج گرانی از اینترنت موبایل در تیرماه به اینترنت ثابت رسیده است. بعضی گزارش های غیررسمی از صدور مجوز افزایش 30 درصدی قیمت اینترنت ثابت…

وزیر ارتباطات در توییتر از ارائه بسته اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه برای آموزش مجازی اطلاع داد. این بسته اینترنتی 120 گیگابایت است و برای…

برای بسیاری از کاربران اینترنت، پینگ و پکت لاست یک سرویس از سرعت مهم تر است. گیمرها فقط به دنبال پینگ و لگ یک بازی و…

سیم کارت های تی دی ال تی قابلیت تماس و پیامک ندارند؛ پس نمی توانید با کدهای دستوری یا ارسال پیامک، میزان مصرف حجم اینترنت یا به جامانده و زمان اتمام بسته…

کنترل والدین (Parental Control) ویژگی است که به وسیله آن می توان نحوه استفاده از اینترنت و وای فای را کنترل و مدیریت کرد و روی فعالیت های…

منبع: شبکه چی
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 1007

به "مشخصات مودم و وای فای گوشی های هوشمند صاایران: احتمالا ناامیدکننده و نامناسب برای آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات مودم و وای فای گوشی های هوشمند صاایران: احتمالا ناامیدکننده و نامناسب برای آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید