مردم به طرح غربالگری کرونا بپیوندند، موکول کردن زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال به زمان دیگر

به گزارش کلوب آگهی، خبرنگاران/کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی سامانه خودارزیابی کرونا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع داد و اعلام کرد: کلیه هموطنان عزیز می توانند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه نموده و پرسشنامه آن را تکمیل نمایند. در این پرسشنامه سوالاتی وجود دارد که با پاسخگویی افراد به آنها، می توان افراد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس را شناسایی کرد.

مردم به طرح غربالگری کرونا بپیوندند، موکول کردن زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال به زمان دیگر

دکتر وحید طباطبایی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به مصرف الکل توسط بعضی از هموطنانمان گفت: متاسفانه یکی از باورهای غلط بین هموطنانمان این است که مصرف الکل برای محافظت از بیماری کرونا مفید می باشد این در حالی است که باید مردم در نظر داشته باشند که الکل 70 درصد برای ضد عفونی کردن دست ها و سطوح باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید برآنکه خوردن الکل برای ایمنی در برابر کرونا، هیچ جنبه علمی ندارد، اظهار کرد: در استان کرمان تصور نمی کنم چنین موردی داشته باشیم و شاید دو یا سه مورد بوده و در حدی نبوده که به ما گزارش گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه شهید علوم پزشکی کرمان با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز، در مورد خرید و فروش ماهی قرمز و سبزه نیز مطرح نمود: هنوز دستورالعمل علمی مبنی بر منع خرید و فروش ماهی قرمز و سبزه عید به ما ارسال نشده است.

وی درباره فرا رسیدن پنجشنبه آخر سال و رفتن مردم ایران در این روز به زیارت اهل قبور گفت: زیارت اهل قبور جزء موارد مستحبی است و حتی مراجع نیز سفارش نموده اند که مردم بسیار مراقب سلامت خود و دیگران باشند و خواهش داریم مردم به هیچ عنوان این رسم زیارت اهل قبور در پنجشنبه و آدینه آخر سال را ادا ننمایند و از دور برای عزیزانشان فاتحه بخوانند و رفتن بر سر مزار عزیزانشان را به بعد از سرانجام اپیدمی کرونا موکول نمایند و در صورت ضرورت حضور نیز به هیچ عنوان به سطوح قبر دست نزنند و مدت بسیار کوتاهی در آنجا بمانند.

طباطبایی در مورد تب استفاده از ماسک و محلول های ضد عفونی بیان نمود: خوشبختانه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت بخشی از احتیاج استان در زمینه ماسک تامین شده است و همچنین مقرر شد الکل مورد احتیاج استان نیز از داخل تامین گردد تا دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بتواند ژل ضد عفونی نماینده فراوری کند، بنابراین تاحدی شرایط استان در مورد ماسک و ماده ضدعفونی نماینده بهتر شده ضمن آنکه تاکید می گردد که این محلول ها و ژل های ضدعفونی نماینده فقط توسط داروخانه ها در بین مردم توزیع گردد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیمارستان های استان در زمینه ماسک و اقلام بهداشتی کمبودی دارند؟ ادامه داد: کمبودی نداریم اما بیمارستان ها باید مدیریت شده و حساب شده از ماسک استفاده نمایند و ریخت و پاش در این زمینه نداشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر استفاده دانشگاه علوم پزشکی از سالن های ورزشی به عنوان بیمارستان، مطرح نمود: در کرمان چنین موردی وجود نداشته است و فقط در یکی از شهرهای کشور قرار شده بود که یک نقاهتگاه برای بیمارانی که حال عمومی آنها بد نیست، اما در عین حال باید از خانواده ایزوله باشند، ساخته گردد که در آن شهر پیشنهاد شده بود که از ظرفیت سالن های ورزشی استفاده نمایند اما در کرمان چنین برنامه ای نداریم و کرمان برای نقاهتگاه بیماران بهبود یافته از دو هتل استفاده خواهد نمود.

وی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با خبرنگاران از راه اندازی سامانه خودارزیابی کرونا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع داد و بیان نمود: کلیه هموطنان عزیز می توانند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه نموده و پرسشنامه آن را تکمیل نمایند. در این پرسشنامه سوالاتی وجود دارد که با پاسخگویی افراد به آنها، می توان افراد مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس را شناسایی کرد.

طباطبایی اضافه نمود: بعد از شناسایی افراد مشکوک پیگیری های مراقبتی به وسیله کادر بهداشتی و درمانی برای آنها انجام خواهد شد. کلیه افراد با مراجعه به این سامانه و تکمیل پرسشنامه و درج شماره تلفن همراه خود پیامکی دریافت نموده و در آن هدایت های لازم به آنها ارائه خواهد شد، بنابراین از همه همشهریان درخواست داریم تا به این سامانه مراجعه نموده و در این غربالگری شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 622

به "مردم به طرح غربالگری کرونا بپیوندند، موکول کردن زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال به زمان دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم به طرح غربالگری کرونا بپیوندند، موکول کردن زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال به زمان دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید