قبل از ازدواج حتما این کار را انجام دهید

به گزارش کلوب آگهی، تاثیر خودشناسی و خودآگاهی در ازدواج پیروز چقدر است؟ خودشناسی مهارت مهمی است که در تمام ابعاد زندگی و به ویژه ازدواج به یاری شما می آید.

قبل از ازدواج حتما این کار را انجام دهید

خودشناسی در واقع مجموعه ای از شناخت ها و تصورات واقعی است که افراد نسبت به خودشان دارند. یکی از مهم ترین عواملی که باعث پیروزیت در زندگی مشترک و روابط زناشویی می گردد این است که بتوانید به خوبی یکدیگر را بشناسید و درک کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان تاثیر خودشناسی قبل ازدواج می پردازیم.

تاثیر خودشناسی قبل ازدواج

برای شناخت همسر و شریک زندگی، ابتدا شناخت درستی از خودتان داشته باشید.

خودشناسی چه مسائلی را در بر می گیرد؟

ازدواج مساله یک عمر زندگی است که شما باید قبل از وارد شدن به آن مطلعی لازم را به دست بیارید، برای شناخت خود در ازدواج به 4 عامل زیر توجه کنید.

مقدار هوش خود را بسنجید

یکی از عواملی که به زندگی مشترک پیروز یاری می نماید مسئله هوش است. هرکسی باید از مقدار هوش خود مطلعی کامل داشته باشد و آن را برای ازدواج ملاک قرار دهد. هر پسر و دختری که قصد ازدواج دارند باید از لحاظ فکری و هوشی با یکدیگر تناسب داشته باشند تا زندگی پیروز تری را تجربه نمایند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب تفاوتی عجیب بین زنان و مردان که قطعا نمی دانید! سر بزنید.

سلامت جسمی و روحی

شما باید از شرایط سلامتی خود کاملا مطلع باشید. مسائل روحی و روانی مثل افسردگی، وسواس فکری عملی و سوظن بیش ازحد همگی در ازدواج شما و طرف مقابلتان تاثیر می گذارند. بعلاوه مسائل جسمی مثل معلولیت های ذهنی و جسمی، ایدز، سوختگی، سل و غیره در امر ازدواج بسیار مهم هستند. افراد باید از این گونه مسائل در خود مطلع بوده و بدانند که در چه شرایطی قرار دارند تا در زندگی مشترک و رابطه دوطرفه دچار مشکل نشوند. قابل ذکر است که آمادگی روحی برای ازدواج یکی از عواملی است که موجب ازدواج پیروز می گردد.

اعتقادات مذهبی

هرکس باید اصول و عقاید و چهارچو ب هایی را برای زندگی خود درنظر بگیرد و نسبت به آن ها مطلعی کامل داشته باشد. از مهم ترین ابعاد خودشناسی در ازدواج شناخت اعتقادات مذهبی است. ممکن است تصور درستی از عقاید مذهبی خود نداشته باشید و وارد زندگی با شخصی شوید که کاملا با شما فرق دارد. بهتر است تمام جزئیات اعتقادی خود را آنالیز کنید تا همسری متناسب با عقاید و ارزش های خود انتخاب نمایید. اختلاف مذهبی در ازدواج موجب می گردد که تداوم زندگی مشترک به خطر بی افتد.

خصوصیات اخلاقی خود را بشناسید

بدون شک شناخت خصوصیات اخلاقی، ضعف ها و نقاط قوت به شما یاری می نماید تا راحت تر با خود کنار بیایید و علت بسیاری از رفتارها و آشفتگی ها را درخود متوجه شوید. اخلاقیات خوب و ناپسند باید در هنگام ازدواج درنظر گرفته شوند. برای مثال اگر فرد مستقل و خودمختاری هستید، ممکن است ازدواج با فردی که شخصیت سلطه جو دارد برای شما پیامدهای خوبی نداشته باشد.

منبع: سایت هنر زندگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب عواقب خطرناک ازدواج به خاطر پول را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: cloobagahi.ir شناسه مطلب: 2172

به "قبل از ازدواج حتما این کار را انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از ازدواج حتما این کار را انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید